Realizacja podstawy programowej - Słoneczka

  • Drukuj

Według zaleceń Ministerstwa Edukacji Narodowej zachęcamy Państwa do realizowania działań związanych z podstawą programową nauczania przedszkolnego.

Nauczycielki sukcesywnie będą umieszczać dla Państwa różne formy aktywności pracy z dzieckiem w domu, by na bieżąco realizować zamierzenia wynikające z planów miesięcznych

Witajcie Kochane Słoneczka

To już ostatni tydzień naszej zdalnej nauki w tym roku szkolnym.

Zbliżają się wakacje czas odpoczynku i relaksu.

Życzę Wam i Rodzicom wspaniałego wypoczynku

i czekam na Was w nowym roku szkolnym.

 

Jeśli będziecie mieć ochotę to możecie przesłać mi pozdrowienia i swoje zdjęcie z Waszych wakacyjnych podróży i przygód na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Będzie mi bardzo miło

Zachęcam Was także do polubienia i zaglądania na naszą strony na facebooku gdzie pojawiają się niespodzianki filmowe i inne propozycje od nas.

https://www.facebook.com/Przedszkole-Publiczne-nr-6-Iskierka-105235101168950/

 Pozdrawiam i tęsknię za Wami pani Ewa

 

TEMAT TYGODNIA: Wakacje tuż, tuż

Poniedziałek 22.06.2020

1.Zajęcia społeczne- „Czym pojedziemy na wakacje?” – prezentacja obrazkowa różnych środków transportu, „Wodne, powietrzne i lądowe” – zabawa rozwijająca umiejętność klasyfikowania, jeśli możecie wydrukować obrazki niech dziecko tworzy zbiory pojazdów lądowych, wodnych i powietrznych, a jeśli nie obejrzyjcie film i omówcie je. https://www.youtube.com/watch?v=TDnOkVpGoQ0

 Zabawa ruchowa orientacyjno- porządkowa „Lotnisko” – wydajemy dziecku komendy np. samolot leci w prawo, w lewo, ląduje w kuchni itp. ; zabawa słowna rozwijająca logiczne myślenie, dziecko ma za zadanie rozwinąć zdanie „Gdzie pojadę autobusem? Gdzie pojadę pociągiem? itp.”

2. Zajęcia konstrukcyjne – wykonajcie makietę naszej miejscowości Bieniewice z torami kolejowymi https://wikitata.pl/w-domu/budowanie-miasta/

Wtorek 23.06.2020

1. Zajęcia społeczne- Święto Taty, rozmowa nt. roli taty w rodzinie, piosenka dla taty „ Mój Tato” https://www.youtube.com/watch?v=K4L7hvqBx-0

Prezent dla taty- własnoręcznie wykonana laurka

https://www.youtube.com/watch?v=rMfi-9QZ_CA

2.Zajęcia ruchowe- ćwiczenia gimnastyczne – Zestaw IX

https://www.youtube.com/watch?v=OhhjWolQkj4

https://www.youtube.com/watch?v=1JE_-hP1omo

https://www.youtube.com/watch?v=NeLnIzpByX8

Wykonajcie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 53) – rozwijanie logicznego myślenia poprzez określanie zasad pierwszeństwa, przeliczanie osób, dorysowywanie elementu.

   Środa 24.06.2020

1.Zajęcia  społeczne z wykorzystaniem tekstu literackiego- wysłuchanie i omówienie wiersza, zapytajcie dzieci dokąd pojadą dzieci z wiersza.

Czas wakacji” Agnieszki Kolankowskiej

– Będzie przerwa od przedszkola! –

rzekła dzisiaj nasza Ola.

 – Wolne całe dwa miesiące,

 w których mocno grzeje słońce.

 Czas wyjazdów, wolnych dni

 i to bardzo odpowiada mi!

 

 Bo Ola lubi na wieś wyjeżdżać

 i dziadka w niektórych pracach wyręczać.

 

Michał z kolei dziadków ma w mieście

 

 i tu zostaje, bo też jest świetnie.

 Chodzi z dziadkami do kina, na lody,

 na basen odkryty – tak dla ochłody.

 

A kto nad polskie morze wybiera się?

To Franek, Kuba i Zuzie dwie!

 

Ktoś mówił: Nad morzem często jest zła pogoda,

Jest zimno, wiatr wieje… Gdzie tam przygoda?

 

Lecz skąd! Gdy rzeczywiście zimno na dworze,

Można przecież zwiedzać pomorze:

Muzeum Motyli czy dom odwrócony…

I parki wodne z każdej strony.

 

Antosia na to: - Ja w góry pojadę,

Tam będę z tatą jeździła kładem.

 

W górach to zwykle po górach się chodzi,

Wjeżdża kolejką albo się schodzi.

 

Góry, morze, miasto, wieś,

Czy też inne miejsca gdzieś…

Bo czy dokądś wyjedziemy,

Czy też w domu zostaniemy…

Po wakacjach dobrze wiemy,

Wszystko sobie opowiemy.

Zabawa z mapą Polski „W góry czy nad morze?” wędrujcie palcem po mapie omawiając miejsca, w których odpoczywamy latem, zabawa klasyfikacyjna „Co spakuję do plecaka?” – klasyfikowanie przedmiotów w zależności od miejsca wyjazdu,

Wykonajcie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 54) – opowiadanie historyjki, wyjaśnianie zasad bezpieczeństwa

2.Zajęcia umuzykalniające – posłuchajcie piosenek i potańczcie

Wakacji czas  https://www.youtube.com/watch?v=ue82bNmhv6g

 Przyszło lato https://www.youtube.com/watch?v=Ls4y1_s5czI

Zabawa „Do góry i na dół"

https://www.youtube.com/watch?v=qLmQ4gylgXk

Spoko Loko - Tańce Połamańce

https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I

Czwartek 25.06.2020

1.      Zajęcia przyrodnicze- rozwiążcie zagadkę

Na północy Polski znajdziesz je na mapie.

Tam pływają statki, tam ryba płetwą chlapie.(morze)

 

Obejrzyjcie mapę świata – dziecko wskazuje morza i inne zbiorniki wodne, określa kolory jakimi się je zaznacza, a następnie wyszukajcie góry i też określcie jakim kolorem je zaznaczamy. Jeśli macie jakieś skarby przywiezione z poprzednich wakacji pokażcie je dziecku i niech ono zdecyduje skąd mogły być przywiezione, a następnie spytajcie dziecko co ono  przywiezie z nadmorskich wakacji? – segregowanie przedmiotów, zabawa sensoryczna „Co powie nam muszelka?”- jeśli macie w domu muszlę niech dziecko wsłucha się w jej szum i opowie o czym może opowiadać.

2.      Zajęcia matematyczne-

W którą stronę płynie rybka?” – Narysujcie  na tablicy, na kartce ryby płynące w dwóch kierunkach (w prawo i w lewo). Dziecko określa te kierunki i wyjaśnia, po czym poznało (głowa skierowana w daną stronę).

 Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Takie same”- przygotujcie obrazki lub rysunki przedstawiające rybki. Są one do siebie bardzo podobne (np. mają ten sam kształt), różnią się szczegółami (np. mają inne ubarwienie). Każdy obrazek zostaje przecięty na pół i pomieszany z pozostałymi. Zadaniem dziecka jest odszukanie pasujących do siebie elementów.

 Zabawa z klasyfikowaniem „Muszelki i kamyczki”- połóżcie przed dzieckiem koszyk wypełniony kamykami i muszelkami (lub innymi przedmiotami). Obok niego dwa inne puste. Zadaniem uczestników jest oddzielenie muszelek od kamyków – dzieci przenoszą za pomocą spinacza do bielizny elementy do dwóch różnych pojemników.

 Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Gdzie jest kostka?” – połóżcie  na podłodze podobne do siebie foremki do piasku. Pod jedną z nich ukryjcie kostkę do gry. Dziecko uważnie obserwują, jak Rodzic szybko przesuwa foremki w różnych kierunkach. Po chwili zatrzymuje i prosi dziecko, aby wskazało, gdzie jest kostka. Zabawa ta ćwiczy spostrzegawczość. Dodatkowym utrudnieniem jest użycie takich samych foremek (lub kubeczków).

 Zabawa matematyczna „Tocząca kostka”- na przemian z dzieckiem rzucajcie kostką– w zależności od liczby wyrzuconych oczek wykonujcie zadania, np.:

Wymień 1 zwierzę żyjące w morzu.

Opowiedz o 2 rzeczach, które najbardziej lubisz robić wakacje.

Wymień 3 przedmioty, które spakujesz, wybierając się nad morze.

 Przynieś 4 muszelki z koszyka.

Podaj 5 przykładów zabaw lub innych czynności, które można wykonywać w wakacje.

 Przynieś 6 foremek do piasku

Dodatkowe zadania na spostrzegawczość- do druku

https://www.giftofcuriosity.com/product/ocean-i-spy/

Wykonajcie ćwiczenia w KP4 (ćw. 2, s. 55) – wskazywanie przedmiotów przydatnych w upalny dzień

Piątek 26.06.2020

1.Zajęcia z wyk. tekstu literackiego-  wysłuchanie wiersza Bezpieczne wakacje (z zasobów internetu) http://www.pse.edu.pl/grupy/puchatki/wiersze-i-piosenki-2016-2017/bezpieczne-wakacje, porozmawiajcie na temat bezpieczeństwa i bezpiecznych wakacji, https://www.youtube.com/watch?v=YZOw6JvT5Ug

 Utrwalcie zasady bezpiecznego poruszania się po drogach wybierając się na najbliższe skrzyżowania.

2.Zajęcia  muzyczno- ruchowe: nauka piosenki Tato już lato https://www.youtube.com/watch?v=6fh_Ioz9Gn8

 piosenka Plecak, torba czy walizka

https://www.youtube.com/watch?v=gJ3SMrA-qys

zabawa ruchowa Ty skacz do przodu i do boku

https://www.youtube.com/watch?v=tS9DB321s54

Wykonajcie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 56) – projektowanie wakacyjnej kartki pocztowej

3.Zestaw gier interaktywnych na temat Lata i wakacji– ćwiczenie  spostrzegawczości dla chętnych

https://www.janauczycielka.com/gry-interaktywne/

https://przedszkouczek.pl/2019/06/03/wakacje-tuz-tuz/


 

 

 

Kochane Słoneczka

 

Wspólną ciężką pracą udało się nam zrealizować w całości projekt czytelniczy

 

Mały Miś w świecie wielkiej literatury

 

Z dumą prezentuję certyfikat Wzorowej Placówki

 



 

Witajcie Kochane Dzieciaki

Zbliża się lato i w tym temacie pozostaniemy do wakacji.

Życzę udanej i owocnej pracy.

Bardzo dziękuję Tym Wszystkim którzy przysyłają mi maile ze zdjęciami i  informacjami.

Miło mi patrzeć na wasze buzie i podziwiać efekty pracy.

Rodzice zachęcam Was do podzielenia się efektami pracy Waszych dzieci. Prześlijcie  zdjęcia dzieci podczas wykonywanie zadań lub ich  gotowych prac, na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Zachęcam Was także do polubienia i zaglądania na naszą strony na facebooku gdzie pojawiają się niespodzianki filmowe i inne propozycje od nas.

https://www.facebook.com/Przedszkole-Publiczne-nr-6-Iskierka-105235101168950/

 Pozdrawiam i tęsknię za Wami pani Ewa

TEMAT TYGODNIA: Uroki lata

Poniedziałek 15.06.2020

1.Zajęcia przyrodnicze-  Rozmowy kierowane na temat czasu, w którym zaczyna się kolejna pora roku – lato. Wspólne przeglądanie z dziećmi kalendarza. Zaznaczanie (otaczanie kółkiem) daty.

  „Wiosna odchodzi, lato przychodzi” – układanie nazw pór roku (odchodzącej i nadchodzącej) z rozsypanki literowej. Rodzic prezentuje  zapis nazw pór roku, dziecko nazywaj kolejne litery i czyta całe wyrazy WIOSNA i LATO. Następnie samodzielnie układają z kartoników z literami te wyrazy oraz swoje imię.

 „Prawda czy fałsz?” – określanie prawdziwości zdań. Dziecko uważnie słucha: jeśli zgadzają się z przeczytanym stwierdzeniem, wstaje; jeśli nie – pozostaje na miejscu. Przykładowe zdania:

Latem świeci słońce.

Zimą opalamy się na plaży.

Latem kąpiemy się w morzu.

 Wakacje zaczynają się jesienią.

Latem malujemy pisanki.

 „Jak zmienia się krajobraz latem?” – obserwacja z okna lub w plenerze. Dziecko wymienia różnice pomiędzy porami roku. Dostrzega, jak zmienią się przyroda i pogoda w najbliższym otoczeniu. Podaje przykłady.

 Puzzle „Jaka to pora roku?” –Dzieci układa puzzle i nazywa pory roku. https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=16fcd81981fd ( w lewym dolnym rogu jest ikona ducha i obrazka- tu są podpowiedzi)

Zabawa ruchowa naśladowcza „Pani Lato”. Dzieci powtarzają za Rodzicem dowolne, wymyślone przez niego ruchy, gesty i dźwięki adekwatne do opisu. Rodzic przechadza się po pokoju, wymieniając zmiany przychodzące wraz z nową porą roku: Rosną kwiaty na łące, promienie słońca świecą mocniej. Ptaki wesoło ćwierkają itp.

2.Zajęcia plastyczne- wysłuchanie wiersza

Kolory

Autor: Bożena Forma

 

Siadły dzieci przy stoliczkach.
Pędzle, kartki, farby mają.
Swe marzenia i wspomnienia
już na papier przelewają.

Żółty kolor wybrał Adaś
namalował duże słońce.
Żółty piasek, żółty płotek
i samochód szybko mknący.

Paweł niebieskim kolorem
namalował groźne morze.
Rzekę rwącą, jasne niebo,
kwiaty także w tym kolorze.

A czerwony lubi Ania,
już rysuje wielkie serce
i swą lalkę Karolinę
w pięknej czerwonej sukience.

Na zielono stronę całą
Wojtek ładnie namalował.
To jest łąka, na niej chętnie
każdy by poleniuchował.

Biały, czarny i brązowy,
te kolory lubi Ewa.
Czarny komin, białe kwiatki
i brązowa kora drzewa.

A na wspólnej kartce dzieci
pomieszały swe kolory.
Wszystkie barwy i odcienie
tworzą różnorodne wzory.

Każdy kolor jest wspaniały,
każdy zawsze coś wyraża.
Proszę zatem wszystkie dzieci
często bawcie się w malarza.

 

 Wykonajcie „Olejowe lampiony” praca z materiałów użytkowych (plastikowa butelka, ręczniki kuchenne) https://mojedziecikreatywnie.pl/2013/07/olejowe-lampiony/

3.Wykonajcie ćwiczenie w  KP4 (ćw. 1, s. 47)- przeliczanie

Wtorek 16.06.2020

1.Zajęcia przyrodnicze z elementami muzyki – rozwiązywanie zagadek tematycznych

Ich kryjówką bywa kwiatek,

ile kropek - tyle latek.

Ich skrzydełka są w kropeczki,

to są właśnie...            (biedronka)

Kiedy jest początek lata,

z płatka na płatek lata.

Dzięki jej pracowitości

miodek w domu mam dla gości.  (pszczoła)

 

Latem mnie spotykaliście,

lubię jadać różne liście.

Kiedy boję się lub śpię,

do muszelki chowam się.       (ślimak)

Jestem mała i zielona,

w trawie całkiem zanurzona.

Moim hobby jest pływanie -

- stylem moim pływają panie.

Lubię także rechotanie -

- tego już nie lubią panie.    (żaba)

 

Skrzydła piękne ma we wzory,

wszystkie na nich są kolory.

Kiedy nastają dni gorące,

dzieci biegają za nim po łące.    (motyl)

Czy na łące, czy to w lesie,

on na grzbiecie jabłko niesie,

i choć igły ostre ma,

już go każde dziecko zna.       (jeż)

 

W norce mieszka i ucztuje,

sera sobie nie żałuje.

Mała, szara i drobniutka,

zawsze bardzo jest cichutka.       (myszka)

Posłuchajcie nagrania muzyki klasycznej Antonio Vivaldiego Cztery pory roku- Lato, zamknijcie oczy, wczujcie się w muzykę i zacznijcie marzyć o letnich wyprawach, zabawach itp., a następnie rysujcie  palcem w powietrzu „Podniebne marzenia” czyli to co chcielibyście robić podczas wakacji.

Zabawa dźwiękonaśladowcza „Odgłosy na łące” np. bzzz…-pszczoły, ssss…- wąż, ćwir, ćwir…..ptaki itp.

2.Zajęcia ruchowe w terenie-  wybierzcie się na wycieczka – spacerem po łące: obserwujcie przyrodę i zjawiska pogodowe, oglądajcie przez lupę różne rośliny i owady, trochę poćwiczcie, a potem urządźcie sobie piknik .

Wykonajcie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 48–49) – utrwalenie nazw mieszkańców łąki, kształtowanie orientacji przestrzennej.

   Środa 17.06.2020

1.Zajęcia przyrodniczo- „Jaka będzie dzisiaj pogoda?” – opisywanie warunków pogodowych, „Jak zachować się podczas burzy?” – pogadanka wspierana filmem https://www.youtube.com/watch?v=z2c8shHGkMM

 „Kiedy powstaje tęcza?” – wyjaśnienie zjawiska i utrwalenie poznanych treści poprzez pracę plastyczną „Tęcza – wielobarwny łuk”

2.Zajęcia umuzykalniające– ćwiczenie słuchowo-ruchowe „Dźwięki lata” ćwiczenie oddechowe i dykcyjne, zapoznanie z piosenkami „Kolorowa piosenka” https://www.youtube.com/watch?v=qO-iNKvED60

Piosenka „Tęcza cza,cza,cza” https://www.youtube.com/watch?v=LmBK0xFkhH4

Piosenka „Kolorowe kredki” https://www.youtube.com/watch?v=W_M5PTTPScs

Wykonajcie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 50) – utrwalenie wiedzy na temat zjawisk typowych dla lata

Zabawa ruchowa rzutna „Rzut kamieniem do kałuży”

Czwartek 18.06.2020

1. Zajęcia matematyczno-przyrodnicze:- zabawa słuchowa „Owocowy telefon, zabawa ruchowa „Idziemy po dary lata” – rozwijanie orientacji w przestrzeni, zabawa z klasyfikowaniem „Co rośnie latem?”, układanie zbiorów „Takie same i inne”, „Czego potrzebują rośliny?” – przypomnienie warunków niezbędnych do wzrostu rośliny https://mojedziecikreatywnie.pl/2014/06/sposob-na-kolory-i-liczby/

http://coloringpages10.com/fruit-and-vegetables-for-coloring/

2. Zajęcia plastyczno-techniczne- „Letni wianek” – wykonywanie wianków jednym z dwóch poznanych sposobów ,oglądanie zdjęć przedstawiających kwiaty, poznawanie nazw kwiatów letnich, „Gdzie znajdę kwiaty?” – określanie miejsc występowania kwiatów, parada we własnoręcznie przygotowanych wiankach

Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 52) – rysowanie w odpowiedniej liczbie składników wskazanych zup

Piątek 19.06.2020

1..Zajęcia  z wykorzystaniem tekstu literackiego- wysłuchanie wiersza Maciejki Mazan Co fajnego jest w lecie?

Co fajnego jest w lecie?

Najfajniejsze na świecie

są dojrzałe truskawki,

z fontannami sadzawki,

prosto z lasu poziomki

oraz na drzewach domki

i dojrzałe czereśnie.

Słoneczko wstaje wcześnie,

dni są takie gorące,

kwitną kwiaty na łące,

można kąpać się co dzień,

wszystko pachnie w ogrodzie

i latają motyle…

fajnych rzeczy jest tyle, że ich nie wymienimy

ale wszyscy myślimy,

ze dobrze by się stało,

by lato tu zostało.

Omówcie treść wiersza. Dziecko odpowiada na pytania np. O czym jest wiersz?

Jakie owoce pojawiły się w wierszu?

Czy ty też je lubisz?

Co jeszcze fajnego jest w lecie?

Co można robić w letni dzień?

 Praca plastyczna „Najfajniejsze w lecie” dziecko rysuje to co najbardziej lubi robić latem.

2.Zajęcia muzyczno- ruchowe: ćwiczenia gimnastyczne

 Rytmiczna rozgrzewka

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

Interaktywna gimnastyka https://view.genial.ly/…/interactive-content-gimnastyka-prz…

Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 52) – rysowanie w odpowiedniej liczbie składników wskazanych zup

4.Zestaw gier interaktywnych na temat Lata– ćwiczenie  spostrzegawczości

https://www.janauczycielka.com/gry-interaktywne/

https://przedszkouczek.pl/tag/lato/

 

 

 


 

TEMAT TYGODNIA: Świat owadów

Poniedziałek 08.06.2020

Obejrzyjcie na początek film edukacyjny Świat owadów https://www.youtube.com/watch?v=oSY8nO478YY

1.Zajęcia z zakresu wspomagania rozwoju mowy: wysłuchanie i omówienie wiersza Harfa

Hipopotam Horacy

Kupił harfę by czasem

Przy obiadach rodzinnych

Grywać państwowe hymny.

Hiena Hania, homar Henio

Na huśtawce się huśtają

I tak się przekomarzają.

Ja polecę na Hawaje,

Albo w  jeszcze w inne kraje.

Będę tańczyć taniec hula

W słońcu hamak mnie otula.

Hej Horacy powiesz nam

Gdzie Ty spędzisz letni czas?

U mej babci hen na Helu

Pośród szumu morskich fal.

 

 Prezentacja litery H https://www.youtube.com/watch?v=1_3R9SYCpEM

 Dzielenie wyrazów na sylaby, porównanie słów: homar i komar

Wykonanie ćwiczeń w KP4 (ćw. 1-2, s. 40-41)

2.Ćwiczenia gimnastyczne –

https://www.youtube.com/watch?v=OhhjWolQkj4

https://www.youtube.com/watch?v=1JE_-hP1omo

https://www.youtube.com/watch?v=NeLnIzpByX8

https://www.youtube.com/watch?v=CEyba0BvBUE

https://wordwall.net/pl/resource/930822/edukacja-wczesnoszkolna/zabawy-naśladowcze-wf

 

Wtorek 09.06.2020

 

1.Zajęcia przyrodnicze z wykorzystaniem tekstu literackiego: wysłuchanie wiersza Doroty Gellner  Motyl

Motyl usiadł mi na głowie.

 Może bajkę mi opowie?

No i proszę! Opowiedział!

Chociaż bardzo krótko siedział.

  

Za górami, za lasami

stoi zamek ze skrzydłami.

Ma tęczowe okiennice –

w zamku siedzą gąsienice.

Na kanapach i na tronach –

 każda pięknie wystrojona.

 

Wśród gąsienic krąży plotka,

że je coś dziwnego spotka.

Coś się stanie, coś wydarzy

 wśród zamkowych korytarzy.

 

Wtem ktoś wrzasnął: – Czary-mary!

Zaraz zmienię was w poczwary!

Łapcie koce i piżamy,

 raz, dwa, trzy i zasypiamy!

 

I już w zamku zakamarkach

przy poczwarce śpi poczwarka.

Ta pod kocem, ta w śpiworze,

każda w bardzo złym humorze.

 

  Przeszła jesień na paluszkach...

Przeszła zima w białych puszkach...

Wiosna biega wokół zamku.

O! Jak szarpie złotą klamką!

 

Nagle wiatr uderzył w bramy!

 Pękły zamku złote ściany

i motyle wyfrunęły!

Czy już wiecie, skąd się wzięły?

 

Każdy motyl skrzydła suszy,

jak wysuszy, w świat wyruszy.

I opowie bajkę o tym,

co się działo w zamku złotym!

 

Omówienie utworu, zadajcie dzieciom pytania, np.: Kto opowiadał bajkę? Co się stało z gąsienicą? Skąd wzięły się motyle?  

Zabaw orientacyjno-porządkowa „Motyle na łące”, prezentacja i omówienie kolejnych etapów rozwoju motyla https://www.youtube.com/watch?v=cW47pgAevKM

wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1-2, s. 42-43) , zabawa oddechowa „Motylki” dziecko na ręce układa kilka kawałków bibułki i dmucha na nie, zabawa orientacyjno-porządkowa „Łapiemy motyle”- udajemy spacer po łące z siatką na motyle.

2 Zajęcia plastyczno-techniczne - praca  zespołowa (dziecko i rodzic) „Motyl” fotobudka- wykonajcie na dużym arkusz sztywnego papieru malowanego lub wyklejanego motyla, a w miejscu głowy wytnijcie otwór na głowę dziecka i zróbcie zdjęcia.

 

 

 

   Środa 10.06.2020

 

1.Zajęcia matematyczne „Spacer po 10”  rozkładamy na dywanie dwie wstążki obok siebie (jedną na kształt cyfry 1, a drugą na kształt cyfry 0). Dziecko ma za zadanie przejść po nich, zaczynając od 1. Dzieci chodzą, układając stopę za stopą.

„Liczba dwucyfrowa” – pogadanka. Rodzicu spytaj dziecko, czy ta liczba różni się od dotychczas poznanych. Dzieci powinno stwierdzić, że składa się z dwóch znaków – poznanych już cyfr. Wspólne nazywanie cyfr i zapamiętywanie, że z nich składa się liczba 10.  „Klockowe 10” – układanie liczby 10 z klocków.

 Ćwiczenie matematyczne „Ile kwiatków na łące?”. Dziecko siedzi na dywanie. Rodzic rozkłada obok siebie dwie zielone kartki. Na każdej z nich układa kwiatki (lub owady) w różnych kombinacjach. Prosi dziecko, aby wymyślało historię do dwóch zbiorów, np.: 8 i 2 – Kasia poszła na łąkę. Znalazła tam 8 kwiatków czerwonych (maki) i 2 białe (rumianek). Ile kwiatków razem znalazła Kasia?; 5 i 5 – Jaś podczas spaceru zobaczył 5 motyli i 5 pszczół. Ile to razem owadów?

Wykonanie ćwiczeń w KP4 (ćw. s.45-47)

2.Zajęcia umuzykalniające –     Zabawa „Mała gąsieniczka”. rodzic gra na marakasie lub dwóch łyżkach, a dziecko czołga się (poruszają po podłodze bez pomocy rąk). Gdy rodzic przerwie grę, gąsieniczki nieruchomieją. Zabawę powtarzamy kilka razy.

 Zabawa „Przebudzenie motyla”. Każde dziecko wyobraża sobie, że jest motylkiem śpiącym w kokonie. Rodzic odtwarza nagranie Edwarda Griega Poranek. https://www.youtube.com/watch?v=E7gdm0YLx6c

Dziecko leży skulone na podłodze i słucha muzyki. Gdy muzyka z cichej i nieśmiałej robi się coraz głośniejsza, motylki powoli prostują się i wychodzą z kokonu, rozkładają skrzydełka, rozglądają się i zaczynają fruwać po całej sali.

 „Taniec motyli” – improwizacja ruchowa do muzyki. Rodzic daje dziecku chustkę i wyjaśnia, że ruchy motyli powinny być takie, jak muzyka, którą za chwilę odtworzy.

Piosenka Bal na łące https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

Piosenka Bąki z łąki https://www.youtube.com/watch?v=eOOfjYBIyak

 Piosenka Motyle https://www.youtube.com/watch?v=bMLsDqD86-E

 

3.Zestaw gier interaktywnych na temat Łąka– ćwiczenie  spostrzegawczości

https://www.janauczycielka.com/gry-interaktywne/

 

 


 

TEMAT TYGODNIA: Dzień Dziecka

 

Poniedziałek 01.06.2020

Dziś Dzień Dziecka w innym stylu.

Każdy w domowym azylu

zaszył się przez wirusa z koroną,

ale ja pod maseczki osłona

uśmiecham się do moich dzieci

i mam nadzieję, że ten dzień miło zleci.

Oto ode mnie drobiazg malutki

niechaj oddali tęsknoty i smutki.

Wszystkiego najlepszego

z okazji Dnia Dziecięcego

Ściskam mocno

Pani Ewa

Kochani zajrzyjcie pod te linki znajdziecie tam niespodziankę.

Jeśli będziecie mieć problemy to w lewym dolnym rogu są dwie ikony: obrazek i duch , które wam pomogą w zabawie.

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=07403ecb0c88

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0fd3f96c3a37

https://www.google.com/imgres?imgurl=https://miastodzieci.pl/wp-content/uploads/2008/04/dzien_dziecka

Życzę udanej zabawy bo to dziś jest najważniejsze

1.Zajęcia społeczne z wykorzystaniem tekstu literackiego

 Wiersz A. Widzowskiej “Małe cuda” 

To nieprawda, że dorośli najmądrzejsi są pod słońcem,

bo kto uczy ich radości? Małe roześmiane brzdące!

Tak wspaniale być maluchem, biegać boso, liczyć mrówki,

koniec tęczy mieć za uchem, łowić ryby na sznurówki.

Wszystkie dzieci są ciekawe, chcą znać pismo i cyferki,

badać to, co piszczy w trawie, wiedzieć, czemu słoń jest wielki.

Gdy się dziecku coś nie uda i popada w tarapaty,

wspieraj je, a sprawisz cuda, nie krzycz głośniej od armaty!

Dzieci lubią być słuchane, kiedy mówią coś z powagą,

a gdy czasem chcą być same, mają też do tego prawo.

Nikt nie może szturchać dziecka, straszyć klapsem ani pasem,

śmiać się, gdy mu leci łezka, lub nazywać go głuptasem.

Czasem dzieci są marudne, płaczą z żalu lub ze złości,

są samotne, śpiące, brudne, ale zawsze chcą miłości!

Gdy się duzi bawią z dziećmi w śmichy-chichy, poczytajki,

świat jest piękny i bezpieczny, lepszy od zmyślonej bajki.

Rodzice porozmawiajcie z dziećmi na temat utworu i pokażcie im, że są dla was całym światem.

2.Rodzice zajęcia  dowolne zostawiam Wam, czyli to co jesteście w stanie zorganizować dzieciom z okazji ich święta: może spacer i lody, wizyta w prawdziwym ZOO itp.

Inwencję zostawiam Wam.

3.Wykonajcie ćwiczenia w  KP4 (ćw. 1, s. 34–35) – rozwijanie logicznego myślenia poprzez nalepianie zgodnie instrukcją

Wtorek 02.06.2020

1. Zajęcia z zakresu wspomagania rozwoju mowy- „Wstążkowe G” – chodzenie po wstążce ułożonej na kształt liter, wysłuchanie wiersza Gruby goryl A.Kolankowskiej; omówienie tekstu,

Gruby goryl

Gruby goryl Gustaw na gałęzi siedzi.

 – Spadnie! Gruchnie! – gadają sąsiedzi.

Gapi się na niego cała zgraja wokół:

gady, gęsi i gazela, gołąb, gepard, nawet sokół.

 – Gałąź krucha, a on wielki!

– Gigant! Pewnie strasznie ciężki!

– już gderają gdzieś na mieście.

A on...? Zajada gruszki w cieście. 

 „Słówka na g” – wymienianie słów na g występujących w tekście, podawanie innych z g w nagłosie

wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 36) – kolorowanie lub wyklejanie szablonu litery, rysowanie litery palcem, „Guziki” – układanie litery z guzików

https://www.youtube.com/watch?v=zJkNBw1L5ns

2 Zajęcia plastyczno-techniczne – wykonajcie z dużego kartonu „Myjni samochodowej, parkingu lub kuchni”

Tu znajdziecie inspiracje, ale wierzę że sami też coś wymyślicie.

https://www.google.com/search?q=pinterest+cardboard+toys

   Środa 03.06.2020

1.Zajęcia społeczne - „Moje prawa” – omówcie na podstawie piosenki O prawach dziecka

https://www.youtube.com/watch?v=Mudintn3BM4 ,https://www.superkid.pl/prawa-dziecka

nie zapomnijcie wspomnieć też o obowiązkach dziecka i dobrym zachowaniu  Piosenka bardzo kulturalna https://www.youtube.com/watch?v=-JIrvxJheRA

Możecie wykonać plakat na ten temat.

 Zabawa rozwijająca spostrzegawczość „Szukamy przeciwieństw”. rodzic rozkłada przed dzieckiem kartoniki z obrazkami przedstawiającymi przeciwieństwa (wesoły – smutny, gruby – chudy, wysoki – niski itp.). Dziecko ma za zadanie wskazanie par.

2.Zajęcia umuzykalniające – zabawa „Do góry i na dół”

https://www.youtube.com/watch?v=qLmQ4gylgXk

Piosenka „Jesteśmy dziećmi"

https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

Piosenka „Mam marzenia”

https://www.youtube.com/watch?v=uMRRK73w8M8

Czwartek 04.06.2020

1.Zajęcia społeczno-przyrodnicze „Dzieci świata”

https://vod.tvp.pl/video/mali-swiatowcy,o-czym-marza-dzieci-swiata,21336190

Rodzic jeśli może rozkłada na podłodze konturową mapę świata i wymienia kontynenty, które są zamieszkiwane przez ludzi. Kładzie na kontynenty ziarna (nasiona) w różnych kolorach: na Europie – białe, na Ameryce Południowej – czerwone, na Azji – żółte, na Afryce – brązowe. Opowiada dziecku o ludzkich rasach, następnie przedstawia na zdjęciach dzieci zamieszkujące: Chiny, Indie, Amerykę Południową, Afrykę i Europę. Przed każdą prezentacją dziecko razem z rodzicem wstają rozkładają ręce na bok i udają, że lecą samolotem. Rodzic podkreśla, że dzieci poszczególnych ras żyją również wśród nas, nasze miejsce jest dla nich domem, ponieważ kiedyś ich przodkowie lub obecni rodzice postanowili tu zamieszkać.

Wykonajcie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 38–39)

2. Zajęcia techniczne- wysłuchanie opowieści Łapacz snów

Żył sobie Czarny Ptak – wódz plemienia wśród strumieni,

 który stwierdził, że życie mieszkańców odmieni.

Na środku wioski wielkie ognisko rozpalił,

 a lud jego z przejęciem w wielkie bębny walił.

Mieszkańcy strasznych snów nie lubili mieć,

dlatego wódz wynalazł coś, na co każdy miał chęć -

 to coś złe sny zabierało i dobre przynosiło,

w indiańskiej wiosce nazwę „łapacz snów” nosiło.

 Wykonajcie teraz taki łapacz według instrukcji, materiały możecie wymienić na to co jest dostępne w domu.

https://dzikajablon.wordpress.com/2014/05/22/lapacz-snow/

https://www.youtube.com/watch?v=ewM5w0ha1QA

Piątek 05.06.2020

1.Zajęcia matematyczne utrwalające poznane cyfry, ćwiczące stronność i przeliczanie, „Jaka cyfra?” utrwalanie poznanych cyfr

 https://www.youtube.com/watch?v=JdcGTOAAuK

https://www.youtube.com/watch?v=6EvLo0_W7Ag

 https://www.youtube.com/watch?v=5pFSMC9dZVA

2.Zajęcia ruchowo-taneczna – zabawa „A ram sam sam”

 https://www.youtube.com/watch?v=EKp3EdoHdKI

Zumba dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=SOBEPiqlz48

UKŁAD TANECZNY DLA DZIECI || "Sposób na nudę"

https://www.youtube.com/watch?v=2T6eW_b3saQ

4.Zestaw gier interaktywnych i innych materiałów na temat Dzieci świata– ćwiczenie  spostrzegawczości

https://www.janauczycielka.com/gry-interaktywne/

https://przedszkouczek.pl/2019/05/13/dzien-dziecka/

 

 

 


 

 


 

Witam Rodziców i Słoneczka

To szczególny tydzień w naszej pracy bo poświęcony Mamie i Tacie

 

Dzieciaki postarajcie się sprawić przyjemność swoim Rodzicom poprzez prace plastyczne, piosenkę lub taniec.

 

Bardzo dziękuję Tym Wszystkim którzy przysyłają mi maile ze zdjęciami i  informacjami.

Miło mi patrzeć na wasze buzie i podziwiać efekty pracy.

Rodzice zachęcam Was do podzielenia się efektami pracy Waszych dzieci. Prześlijcie  zdjęcia dzieci podczas wykonywanie zadań lub ich  gotowych prac, na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Zachęcam Was także do polubienia i zaglądania na naszą strony na facebooku gdzie pojawiają się niespodzianki filmowe i inne propozycje od nas.

https://www.facebook.com/Przedszkole-Publiczne-nr-6-Iskierka-105235101168950/

 Pozdrawiam i tęsknię za Wami pani Ewa

TEMAT TYGODNIA: Święto Mamy i Taty

Poniedziałek 25.05.2020

1.Zajęcia matematyczne: Zabawa słowna Wywiad z mamą/ tatą
Pobawcie się w dziennikarzy przeprowadzających wywiad z ważną osobą - waszym rodzicem. Zapytajcie o: ulubiony kolor, potrawę, piosenkę oraz największe marzenie.
 Zabawa matematyczna „Kwiatki dla mojej mamy”. Rodzicu  postaw przed dzieckiem dwa wazony (mogą być wycięte z papieru). Wkładaj do nich różną liczbę kwiatków. Dziecko za każdym razem przelicza kwiaty w każdym wazonie i porównują, np.: 6 i 6 – Tyle samo w każdym wazonie; 2 i 5 – W drugim jest więcej. / W pierwszym jest mniej; 6 i 4 – W pierwszym wazonie jest więcej. / W drugim jest mniej.

Zabawa matematyczna rozwijająca pamięć wzrokową i uwagę „Naszyjnik dla mamy!”. Rodzicu przygotuj dla dziecka  papierowe figury geometryczne (każda figura ma jeden kolor), a następnie  układaj na stole sekwencje złożoną z figur:

Dzieci głośno nazywają figury i próbują zapamiętać kolejność. Po chwili zakrywamy wzór, a dziecko próbują go odtworzyć i kontynuować. Rodzicu zwróć uwagę na to, aby ciąg był regularny, a sekwencje powtórzone co najmniej dwukrotnie.

2. Zajęcia  plastyczne - zabawa naśladowcza „Ciastka dla taty”. Dziecko obserwują ruchy rodzica, które później starają się odtworzyć:

 Kochanie! Czas zrobić ciasto! Potrzebujemy dużej miski, do której wsypujemy mąkę, cukier, dodajemy trzy jajka, następnie kostkę masła i wszystko wyrabiamy rękami. Teraz wałkujemy ciasto i wycinamy ciasteczka. Układamy je na blaszce i wkładamy do piekarnika na 15 minut.

 „Moja mama i mój tata” – wykonanie portretu rodziców farbami plakatowymi.

3.Wykonajcie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 22) – rozwijanie sprawności grafomotorycznej poprzez rysowanie

Wtorek 26.05.2020

Kochane Mamy

Z okazji Waszego święta posłuchajcie pięknej piosenki i przeczytajcie wiersz. Te utwory byśmy Wam zaprezentowali w przedszkolu gdyby to było możliwe.