Realizacja podstawy programowej

Według zaleceń Ministerstwa Edukacji Narodowej zachęcamy Państwa do realizowania działań związanych z podstawą programową nauczania przedszkolnego.



Kochane Dzieciaki!

Drodzy Rodzice!

Odpoczywajcie, bawcie się ..

ale pamiętajcie by Wasze zabawy były bezpieczne!

Spędźcie ten czas ze swoimi rodzinami. 

I do zobaczenia we wrześniu :)

Pozdrawiamy Pani Małgosia i Pani Paulina :)


Bardzo dziękujemy rodzicom i dzieciom, którzy przesłali Nam zdjęcia dzieci. Nadal możecie podzielić się efekatami Waszej pracy.

adresy mail:     Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


 Temat tygodnia : Pożegnanie Przedszkola

Piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=BauTov9xmZY – Niech żyją wakacje

https://www.youtube.com/watch?v=BmbPAd4P93E – Idą wakacje

https://www.youtube.com/watch?v=OXZa2KI7v20 – Plecak, torba i walizka

https://www.youtube.com/watch?v=Ls4y1_s5czI – Przyszło lato

https://www.youtube.com/watch?v=PjUopo-DJio – Jedzie pociąg z daleka

 

Poniedziałek – 22.06

• zabawa integracyjna „Kto silniejszy?”

• ćwiczenia grafomotoryczne

• rozmowa na temat lata i spędzania wakacji inspirowana wierszem Urszuli Piotrowskiej Gdzie nie spojrzę – wszędzie lato

"Gdzie nie spojrzę- wszędzie lato."- U. Piotrowska

Co wy na to? Co wy na to?
Gdzie nie spojrzę – wszędzie lato.
Z bagażami na lotnisku
i na dworcu. To nie wszystko!
Widać je na wozie z sianem.
Potem biegnie z wielkim dzbanem.
Po co biegnie? Po jagody!
Wróci z lasu, hop! do wody
Pływa w morzu i w strumieniu.
Później z torbą na ramieniu
na wyprawę się wybierze
pieszo albo na rowerze.
A ja za nim z rodzicami
z wielkim trudem nadążamy.
Tak nas wciąż pogania lato.
Co wy na to? Co wy na to?

 

• zabawa dokończ zdanie „Spędzę swoje wakacje…”

• wykonanie ćwiczenia – KP Czterolatka3, k. 79

 

Wtorek – 23.06

• ćwiczenia oddechowe „Baloniki”

• rozwiązywanie zagadek słownych o wakacjach, samodzielne wymyślanie zagadek i dzielenie się doświadczeniami

http://zagadkidladzieci.net/zagadki/Zagadki+dla+dzieci+o+wakacjach;

• ćwiczenie percepcji słuchowej „Na czym gram?”

• układanie puzzli „Na plaży”

 http://puzzledladzieci.net.pl/puzzle-wakacje/Dzieci-z-balonami-nad-morzem,219.html

• rozmowa na temat wakacyjnych podróży

• Oglądanie prezentacji „Od gór do morza”    https://www.youtube.com/watch?v=kHg_tid5mP4

• ćwiczenia gimnastyczne: https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

  •  Laurka dla taty - Dzieciaki dzisiaj swięto Taty, zróbcie z tej okazji piękny upominek. Oto propozycje:
https://www.pinterest.it/pin/7143131908731912 
https://youtu.be/uD-IbKBVDzo 
http://www.twojediy.pl/lurka-dla-taty/
 
A my życzymy Tatusiom duuuużo cierpliwości i wytrwałości w wychowywaniu pociech. Niech dzieciaki sprawiają by Wasz świat był radosny i piękniejszy. 
 
Środa - 24.06

• zabawa z gazetami przy muzyce

• kolaż „Gazetowy świat” – tworzenie kompozycji z obrazków z gazet uzupełnionej rysunkiem https://ekodziecko.com/kreatywnie-z-gazety

• ćwiczenie percepcji wzrokowej „Chodź do mnie, chodź do mnie, rączkę mi daj”

• oglądanie książek i wyszukiwanie szczegółów na ilustracjach

• nauka piosenki Zabawa w pociąg (CD)

 

Czwartek – 25.06

• zabawa z elementem rywalizacji „Brzuszek do brzuszka”

• ćwiczenia oddechowe https://pieknoumyslu.com/cwiczenia-oddechowe-dla-dzieci/

• wykonanie pracy plastyczno-technicznej – KA, k. 30

• rozmowa wprowadzająca na temat zasad bezpiecznego korzystania z akwenów wodnych; przypomnienie numeru alarmowego 112

            https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

• praca plastyczno-techniczna – wykonanie modelu tratwy

Żaglówka - praca plastyczna z wykorzystaniem rolki | edufunkids.com  Łódki, Czas Dzieci

 

Piątek – 26.06

• ćwiczenia ortofoniczne „Powtórz po mnie, co słyszysz”

• oglądanie albumów o Polsce –  zachęcanie do swobodnego wypowiadania się i dzielenia się planami wakacyjnymi

Kto Ty jesteś? Polak mały

• „Wakacyjna podróż” – rysunek kredkami

zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Piłka w dołku”

• oglądanie ilustracji przedstawiających różne regiony Polski na podstawie mapy Polski;

            https://www.youtube.com/watch?v=O0XMC0U_1AI

• zabawa ruchowo-naśladowcza „Jedziemy na wakacje”

• wykonanie ćwiczenia – KP3, k. 80


 

Temat tygodnia: Bezpieczne wakacje

Piosenki tematyczne:

1.    https://www.youtube.com/watch?v=CkXSdjgvaAk – Wakacje z rowerem

2.    https://www.youtube.com/watch?v=tlCH6BFEISg – Rodzinna Wycieczka

3.    https://www.youtube.com/watch?v=BauTov9xmZY – Niech żyją wakacje

4.    https://www.youtube.com/watch?v=gJ3SMrA-qys – Plecak, Torba i Walizka

5.    https://www.youtube.com/watch?v=6fh_Ioz9Gn8 – Tato już lato

6.    https://www.youtube.com/watch?v=FDY3HNRUaeE – Na plaży

7.    https://www.youtube.com/watch?v=qWMN0iL9k_c – Z Dumorysiem nad morzem

8.    https://www.youtube.com/watch?v=LxOSF8IDYTo – Bursztynek

9.    https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ – Lato na dywanie

10.  https://www.youtube.com/watch?v=1WvHA2S9KkI – Rajska wyspa

11.  https://www.youtube.com/watch?v=sdcJPxuJkl8 – Kolorowa Rybka

12.  https://www.youtube.com/watch?v=mnov4EJIiqE – Wieloryb

13.  https://www.youtube.com/watch?v=FDY3HNRUaeE – W góry

14.  https://www.youtube.com/watch?v=XRCIk05W7IM – Góry

15.  https://www.youtube.com/watch?v=XgSgOPHSGH4 – Las

 

Poniedziałek – 15.06

•  zabawa integracyjna „Uwaga, balon!”

• zabawa matematyczna „Bilety” – ćwiczenie poprawności przeliczania

• opowiadanie Urszuli Piotrowskiej Trampolinek jedzie na wakacje

https://view.genial.ly/5ed3e580dbd44e1215912287/presentation-bezpieczne-wakacje-trampolinka

•  Rozmowa na temat treści opowiadania.

Przykładowe pytania:

ü  Dokąd wybierał się Trampolinek?

ü  W jakiej porze roku mamy wakacje?

ü  Jaka jest pogoda latem?

ü  Co trzeba wziąć na wakacje?

• poznanie stałego, naturalnego następstwa czasu – cykliczność pór roku; omówienie charakterystycznych cech lata

• wykonanie pracy plastycznej – KA, k. 29

 

Wtorek – 16.06

•          ćwiczenia artykulacyjne „Słoń”

•          rozmowa na temat wysypisk śmieci; wyjaśnienie pojęcia wysypisko śmieci; uwrażliwienie na istnienie nielegalnych wysypisk

•          przypomnienie zasad postępowania w sytuacji zagrożeń i numeru telefonu alarmowego 112

•          ćwiczenia gimnastyczne: https://www.talkables.pl/7-zestawow-cwiczen-dla-dzieci/

 

Środa – 17.06

•          ćwiczenia artykulacyjne „Rozmowa przez telefon”

•          zabawa dydaktyczna „Kto zmienił miejsce?”

•          zabawa przy piosenkach tematycznych

•          ćwiczenie percepcji wzrokowej „Odnajdź parę”

• zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Kto silniejszy?”

• Planujemy wakacje – film edukacyjny https://www.youtube.com/watch?v=PNRNWoYCJ38,    rozmowa na temat sposobu przygotowania się do podróży

• przypomnienie o niezbędnych zasadach bezpieczeństwa  

• wykonanie ćwiczenia – KP3, k. 77

 

Czwartek – 18.06

•          ćwiczenia lateralizacji „Posłuchaj i narysuj”

•          praca techniką origami „Samolot”

•          rozmowa na temat wakacji - tworzenie swobodnego tekstu – układanie opowiadania do rysunku

Letnie Wakacje Dzieci Na Plaży | Premium Wektor

•          https://www.e-kolorowanki.eu/kolorowanki-lato/ praca plastyczna – malowanie farbami wybranego obrazka

 

Piątek – 19.06

• ćwiczenia grafomotoryczne z el. kodowania  „Od startu do mety”

 

• zabawa „Dokończ zdanie: Moja ulubiona zabawa to…”

•  Opowiadanie „Wypadek Uli i Rafała”

 

Pewnego dnia, po przyjściu dzieci do przedszkola, pani zapytała: Czy zauważyliście, kto jest nieobecny dzisiaj w przedszkolu? Ula i Rafał – odpowiedziały dzieci chórem. Czy wiecie, dlaczego ich nie ma? – pyta pani dalej. W Sali zapanowała cisza. Pani chwilę myślała, a potem powiedziała: - Leżą w szpitalu na obserwacji. – Dlaczego ich muszą obserwować? – spytała Kasia. – Bo zapomnieli jak się bezpiecznie bawić. – To chyba nieprawda – powiedział Adam. – Ja często bawię się z Rafałem i zabawy z nim są Fajne. - widzisz Adasiu, fajna zabawa, jak ty to nazywasz, nie zawsze jest bezpieczna. Ula i Rafał wybrali zabawę, jazdę na rowerze. Oddalili się od domu i wjechali rowerami 3 w głęboki dół. Szczęściem rodzice, szybko to zauważyli i wezwali pomoc . Teraz w szpitalu lekarze obserwują, czy ten wypadek nie uszkodził im jakiegoś narządu wewnątrz ciała. W iem to od ich rodziców, jak również to, że nie mieli założonych kasków. - Moja mama ciągle przypomina mi o tym, j ak wsiadam na rower – dodał Janek. - W szystko to prawda, ale oni nie posłuchali rad, ani zakazów rodziców. - A czy wy wiecie, jak bawić się bezpiecznie, np. na placu zabaw? – zapytała pani. Po chwili ciszy podniósł się do góry las rąk. Dzieci podawały przykłady wielu mądrych, bezpiecznych zabaw na placu zabaw, podwórku, nad morzem itp.

 

Rozmowa na temat treści opowiadania

Burza mózgów „Co może się przydarzyć, jak nie będziemy przestrzegać zasad bezpieczeństwa podczas zabaw”?

•          ćwiczenia grafomotoryczne „Piłka”

https://www.dropbox.com/s/2q4bbzjra3etanb/5-Trace%20and%20color-seahorse.pdf?dl=0

•          wykonanie ćwiczenia – KP3, k. 78

 

Temat tygodnia: Co w trawie piszczy..

Piosenki tematyczne:

1.       https://www.youtube.com/watch?v=eXTBJkvsWsk&t=140s – Wiosna, wiosna urodziły się motyle

2.       https://www.youtube.com/watch?v=-BAXhNobcfU – Bal na łące

3.       https://www.youtube.com/watch?v=whxsfwTfHhk – Piosenka o łące

4.       https://www.youtube.com/watch?v=pL3M-z7n7Ts – Bzycząca zabawa

5.       https://www.youtube.com/watch?v=cb0dNXPEYoc – Majowa łąka

6.       https://www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s – My jesteśmy żabki

7.       https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg – Żabie kroki

8.       https://www.youtube.com/watch?v=u0sql4bx4PI – Była sobie żabka mała

9.       https://www.youtube.com/watch?v=ulPGOlKOWM0 – Jesteśmy żaby, aby, aby

10.   https://www.youtube.com/watch?v=Q9GXQJ6kRRA – Kle kle Boćku kle kle

11.   https://www.youtube.com/watch?v=Ab7W2wDZkt8 – Biedroneczka

12.   https://www.youtube.com/watch?v=wKqliPZBV6g – Biedroneczki są w kropeczki

13.   https://www.youtube.com/watch?v=IMXHCmLDkZE – Biedronka i muchomor

14.   https://www.youtube.com/watch?v=A3JEJqsP5P4 – Motyle

15.   https://www.youtube.com/watch?v=r4dgW-CJIc8 – Piosenka o motylach

16.   https://www.youtube.com/watch?v=s9w_JhLGNpA – Przyjaciel motyl

17.   https://www.youtube.com/watch?v=Cdi_b4-htWo – Kolorowym Być Motylem

 

 

Poniedziałek – 8.06

• zabawa ortofoniczna „Wiatr w trawie”

• Film edukacyjny „Wędrówki skrzata Borówki – Łąka”    

   https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

Wybierzcie się z rodzicami na łąkę, nie zapomnijcie zabrać ze sobą lupy, dzięki której będziecie mogli lepiej zaobserwować jej najmniejszych mieszkańców. Może uda Wam się spotkać pszczołę, biedronkę, osę, motyla, konika polnego, czy mrówkę?!

• ćwiczenie spostrzegawczości „Znajdź różnice?”:

 

•  praca plastyczna „Łąka” (z wykorzytsaniem papierowych talerzyków) https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=qunLqMArw_w&feature=emb_title

http://www.kreatywniewdomu.pl/2014/07/owady.html

(wersja łatwiejsza dla dzieci młodszych – wykonanie owada z papierowego talerzyka)

 

Wtorek – 9.06

• ćwiczenia oddechowe „Co pachnie na łące?”

 • ćwiczenia artykulacyjne „Powtórz, co słyszysz”

• rozwiązywanie zagadek słownych dotyczących zwierząt łąkowych

   https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-dla-dzieci-o-zwierzetach-na-lace/

• wspólne konstruowanie gry planszowej „Na łące”

https://rodzinazeszczecina.pl/2017/07/28/zrobmy-sobie-planszowke-diy/   

http://www.debinski.edu.pl/na-lace-gra-planszowa/

• wykonanie ćwiczenia – KP Czterolatka3, k. 76

• ćwiczenia gimnastyczne: https://www.youtube.com/watch?v=WbMKgaPPAs0&t=168s

 

Środa - 10.06

•          ćwiczenia oddechowe

•          rozmowa na temat wiersza

MOTYL

Motyl usiadł mi na głowie. Może bajkę mi opowie? No i proszę! Opowiedział! Chociaż bardzo krótko siedział.

Za górami, za lasami stoi zamek ze skrzydłami. Ma tęczowe okiennice – w zamku siedzą gąsienice. Na kanapach i na tronach – każda pięknie wystrojona.

Wśród gąsienic krąży plotka, że je coś dziwnego spotka. Coś się stanie, coś wydarzy wśród zamkowych korytarzy.

Wtem ktoś wrzasnął: – Czary-mary! Zaraz zmienię was w poczwary! Łapcie koce i piżamy, raz, dwa, trzy i zasypiamy!

I już w zamku zakamarkach przy poczwarce śpi poczwarka. Ta pod kocem, ta w śpiworze, każda w bardzo złym humorze.

Przeszła jesień na paluszkach. . . Przeszła zima w białych puszkach. . . Wiosna biega wokół zamku. O! Jak szarpie złotą klamką!

Nagle wiatr uderzył w bramy! Pękły zamku złote ściany i motyle wyfrunęły! Czy już wiecie, skąd się wzięły?

Każdy motyl skrzydła suszy, jak wysuszy, w świat wyruszy. I opowie bajkę o tym, co się działo w zamku złotym!

D. Gellner

Rozmowa na temat treści utworu:

  • Kto opowiadał bajkę?
  • Co się stało z gąsienicą?
  • Skąd wzięły się motyle?

Cykl życia motyla - https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/05/CYKL-%C5%BBYCIA-MOTYLA.pdf

Dla ciekawskich film o rozwoju motyla:

·         https://www.youtube.com/watch?v=mLtP4pnvzAw

 

•          praca plastyczno-techniczna – wykonanie przestrzennej sylwety motyla z rolce po papierze toaletowym

 

• wykonanie ćwiczenia – KP3, k. 75

•  Wyobraźcie sobie, że jesteście motylami i spróbujcie zatańczyć do melodii Piotra Czajowskiego „Taniec neapolitański:

https://www.youtube.com/watch?v=PYyPTJBp6hI

Posłuchajcie piosenki „Motyle na łące” w wykonaniu Zespołu Fasolki. Utwór bardzo szybko wpada w ucho i jeśli posłuchacie go kilka razy z pewnością będziecie potrafili zaśpiewać refren. Powodzenia!

https://www.youtube.com/watch?v=bMLsDqD86-E


Temat Tygodnia: DZIEŃ DZIECKA

Piosenki tematyczne:

1.      https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ – Jesteśmy dziećmi

2.      https://www.youtube.com/watch?v=Mudintn3BM4 – Piosenka o Prawach Dziecka

3.      https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4 – Kolorowe Dzieci

4.      https://www.youtube.com/watch?v=d_vuxQ-9iVQ – Wszystkie dzieci nasze są

5.      https://www.youtube.com/watch?v=mGsicfW_yG8 – Mam przyjaciela

6.      https://www.youtube.com/watch?v=CHRrns4VEsQ – Przyjaźń – wielka sprawa

7.      https://www.youtube.com/watch?v=68Uahr2nYKw – Piosenka o przyjaźni

8.      https://www.youtube.com/watch?v=PopksuOWC9o – W przyjaźni tkwi siła

9.      https://www.youtube.com/watch?v=EkDzE_EHH_A – Podajmy sobie ręce

10.  https://www.youtube.com/watch?v=8_95z8TEFZg – Prawdziwy przyjaciel

11.  https://www.youtube.com/watch?v=WrDQo8GvCk4 – Przyjaciel wie

12.  https://www.youtube.com/watch?v=K7i5YGNN4v8 – Zostań moim przyjacielem

13.  https://www.youtube.com/watch?v=-viYE8ZHMCY – Serduszko przyjaźni

14.  https://www.youtube.com/watch?v=S9s19ia-8CA – Narysuje dziś serduszko

15.  https://www.youtube.com/watch?v=ZKslipdC-sY – Indiański Taniec

16.  https://www.youtube.com/watch?v=oNS6BeQRnZs – 10 Małych Indian 

 

  Materiał tematyczny przygotowany przez MEN:

  https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/dzien-dziecka--swieto-wszystkich-dzieci

 

Poniedziałek – 1.06

Życzenia dla dzieci: https://www.youtube.com/watch?v=V40mDOBZXHg

• oglądanie prezentacji „My dzieci świata” - przedstawiających dzieci z różnych stron świata

https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0

• opisywanie i porównywanie wyglądu dzieci oraz próba wskazania na globusie miejsc, z których pochodzą

• Kolorowanie farbami obrazka

1083dzieci-swiata

 

 

• ćwiczenie orientacji przestrzennej „Moja ręka”, zabawa ruchowa z mocowaniem i dźwiganiem „Piłka w dołku”

 

    

Wtorek – 2.06

• wyjaśnienie, czym jest Konwencja o prawach dziecka; objaśnienie znaczenia terminu prawo

burza mózgów „Mam prawo do…”

DZIEŃ  DZIECKA to szczególne święto przypominające wszystkim dorosłym o prawach dzieci, o tym, że każdemu dziecku, niezależnie od koloru skóry, wyznania, czy pochodzenia, przysługują takie same prawa – prawa dziecka.

DZIECI MAJĄ PRAWO BYĆ SZCZĘŚLIWE,

MAJĄ PRAWO WYCHOWYWAĆ SIĘ W RODZINIE,

BAWIĆ SIĘ I CZUĆ SIĘ BEZPIECZNIE.

Wszystkie prawa dzieci zostały zapisane w dokumencie zwanym KONWENCJĄ PRAW DZIECKA.

Zapraszam do obejrzenia filmów edukacyjnych dotyczących praw dzieci:

https://www.youtube.com/watch?v=BNSaLpmtJgI

https://www.youtube.com/watch?v=eOMgvrVYqoY

Porozmawiajcie z rodzicami o prawach dzieci. Pamiętajcie, że dzieci, tak jak wszyscy ludzie oprócz praw mają swoje obowiązki. Jakie są Wasze obowiązki?

Piosenka o prawach dziecka słowa i muzyka: Jerzy Kobyliński

https://www.youtube.com/watch?v=Mudintn3BM4

Mam prawo żyć, mam prawo być sobą

Czuć się bezpiecznie, wolną być osobą

Mam prawo kochać i kochanym być

Nie można mnie krzywdzić, poniżać i bić

Mogę się śmiać, może się dziać pięknie

Pragnę być zdrowy, rosnąć w swoim tempie

Mam prawo wybrać sam przyjaciół swych

Nie można mnie zmuszać do uczynków złych

 

Dziecka, dziecka, prawa, prawa

poważna sprawa, poważna sprawa

Dziecka, dziecka, prawa, prawa

To nie zabawa, to nie zabawa

Mam prawo śnić, mam prawo być inny

Mogę być słabszy, lecz nie czuć się winny

Mam prawo śpiewać głośno, kiedy chcę

Mam prawo płakać cicho, gdy mi źle

 

•          ćwiczenia gimnastyczne:

              https://www.youtube.com/watch?v=sT7ZwPCQGSc – zdrowy kręgosłup

•          ćwiczenia oddechowe „Kto szybciej”

•          rozwiązywanie zagadek słownych https://edziadkowie.pl/zagadki-i-lamiglowki-dla-dzieci/

 

Środa – 3.06

• ćwiczenia artykulacyjne „Śmiech dzieci” (ha ha ha, hi hi hi itd.)

• ćwiczenie percepcji wzrokowej „O kim mówię?” – rodzic opisuje jednego z członków rodziny, dziecko zgaduje o kim mówi opiekun.

kodowanie – pokoloruj według numeru – dzieci na łące   http://www.supercoloring.com/pl/node/398285 

• zabawa matematyczna miary – spróbujcie z pomocą rodziców zmierzyć jeden bok dywanu za pomocą różnych miar długości np. stopami, sznurkiem lub centymetrem.

Pomoże Wam tabelka - https://2.bp.blogspot.com/-oaCBvNi7D_U/VyY_7JUNclI/AAAAAAAAINs/boiJR_IFVzw8NiJzYtwIRxDEPEdxL7e3wCLcB/s1600/miary.png

• samodzielne doświadczenia w pomiarze długości wspólną miarą, wykonanie ćwiczenia – KP Czterolatka3, k. 73

 

Czwartek – 4.06

• „A na razie rośniemy” - wyjaśnienie dzieciom, że ludzie rozwijają się, rosną, ich wygląd się zmienia (na podstawie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=Sz1sxyOSmT4, https://www.youtube.com/watch?v=PSIH0KfRsR0)

Obraz może zawierać: tekst

oglądanie zdjęć ze swojego dzieciństwa – od narodzin aż do wieku przedszkolnego

• ćwiczenia oddechowe https://www.youtube.com/watch?v=5FULbnuBOBc

• praca techniczna „Kolorowy wiatraczek” - https://www.youtube.com/watch?v=EF-VG0wHvH0

 

Piątek – 5.06

•          ćwiczenia ortofoniczne „Raz i dwa mówię ja”

•          zabawa paluszkowa „Paluszki witamy, głośno przeliczamy”

Paluszki witamy, głośno przeliczamy

(dzieci zaciskają dłonie w piąstki a następnie prostują kolejne palce u obu rąk jednocześnie)

Ty i ja, ty i ja

(dzieci wskazują na siebie i na innych)

Jeden, dwa, trzy, cztery, pięć

(dzieci po kolei liczą palce u jednej ręki łapiąc je drugą)

 

 

• zabawa ruchowa na czworakach „Zabawa kotów piłkami”

• Wysłuchanie wiersza M.Mazana „Marzenia” – rozmowa kierowana

MARZENIA

Tam, gdzie wieczne śniegi i gdzie słońce świeci,

w górach i nad morzem – wszędzie żyją dzieci.

Te mieszkają w igloo, inne pod palmami,

lubią czytać książki, bawić się lalkami,

ale w każdym kraju, jak wielka jest Ziemia,

wszystkie dzieci mają te same marzenia.

Żeby się nie martwić i żeby się nie bać,

żeby tylko deszczyk lub śnieg padał z nieba,

by do domu wrócić, gdy się wyszło rano

i by w domu na nich czekał tata z mamą.

M. Mazan

 

PYTANIA DO WIERSZA:

  • O kim opowiada wiersz?
  • Jakie dzieci na całym świecie mają pragnienia?
  • Czy one są podobne, czy różne?
  • Czy wy macie jakieś marzenia (pragnienia)? Jeśli tak, to jakie?

 

• „Kolorowy świat” – układanie obrazka z figur geometrycznych

• wykonanie ćwiczenia – KP Czterolatka 3, k. 74

• projektowanie makiety placu zabaw – KA, k. 32

 

 

TEMAT TYGODNIA: ZABAWY Z MAMĄ I TATĄ

Piosenki tematyczne:

ü  Moja wesoła rodzinka

https://www.youtube.com/watch?v=9CAEhPUDlA4

ü  Kocham Cie, Ti amo, je t-aime

https://www.youtube.com/watch?v=MeRTMshkHJs&list=RDOpRTsApxNX0&index=3

ü  Kocham Mamę, Kocham Tatę

https://www.youtube.com/watch?v=vSHRfxT2-B4&list=RDOpRTsApxNX0&index=4

ü  Moja Mama

https://www.youtube.com/watch?v=9EaJmJhPiqE

ü  Moja mama wszystko wie

https://www.youtube.com/watch?v=MiXn2o0Lm2g&list=RDOpRTsApxNX0&index=7

ü  Tata czarodziej

https://www.youtube.com/watch?v=hiYZStxAZpI

 

Zabawy z jęz. Angielskim:

 

Materiał tematyczny Ministerstwa Edukacji: https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/moja-rodzina

 

Poniedziałek – 25.05

• zabawa słowna „Lubię z moją rodziną…”

• rozmowa o wspólnych zabawach z rodzicami i rodzeństwem inspirowana wierszem Urszuli Piotrowskiej „Festyn rodzinny”, oglądanie wspólnych fotografii

„Festyn rodzinny”
Urszula Piotrowska

W słoneczny majowy poranek
na festyn rodzinny do parku
idziemy z koszykiem kanapek:
ja, siostra, mamusia i tatuś.

Oj, może zakręcić się w głowie,
bo mnóstwo atrakcji wokoło,
tu wata cukrowa, tam lody,
orkiestra przygrywa wesoło.

Na udział w konkursie tanecznym
rodziców namawiać nie muszę,
już skaczą po scenie jak żabki,
aż boli ze śmiechu mnie brzuszek.

Do biegów zgłosiła się siostra
i pędzi po medal jak strzała.
Nie lubię się chwalić, lecz powiem,
że siostra wyścigi wygrała.

A ja łowię rybki w basenie,
nie szkodzi, że sztuczne, z plastiku.
Naprawdę, bez żadnej pomocy,
mam jeden z najlepszych wyników.

Wracamy do domu z dyplomem
dla bardzo aktywnej rodziny,
pójdziemy na pewno gdzieś znowu,
bo razem się dobrze bawimy.

 

• wykonanie ćwiczenia – KP3, k. 70

• tworzenie swobodnego tekstu – układanie krótkich opowiadań do kart albumu rodzinnego

 • rysowanie kredkami portretów rodziców

Podniesiony widok strony dziewczyny rysunek rodziny i domu z kolorowym ołówkiem na papierze rysunkowym

 

Wtorek – 26.05

• Bajka dla dzieci „Kubuś i dzień Matki” https://www.youtube.com/watch?v=kcez1b3t_Dw

• rozmowa na temat własnej rodziny, roli mamy i taty, oglądanie fotografii rodzinnych

• wykonanie pracy plastyczno-technicznej – laurka dla mamy i taty – KA, k. 26, 27

 (inne propozycje laurek: https://www.superdzieciaczki.pl/2017/05/diy-kartki-na-dzien-mamy.html)

• ćwiczenia oddechowe „Śmiech mamy i taty” (wydawanie odgłosu śmiania się głosek piskliwym – damskim, głosem obniżonym – męskim)

• zabawa ruchowa na czworakach „Zabawa kotów piłkami”

 

 Kochane mamy z okazji Waszego święta najserdeczniejsze życzenia radości,

spełnienia marzeń i wytrwałości w pełnieniu matczynych obowiązków.

Koncepcja płaski dzień matki Darmowych Wektorów

 

Środa – 27.05

• ćwiczenia artykulacyjne „Minki rodzinki”

• Puzzle – składanie obrazka z kilku elementów https://panimonia.pl/wp-content/uploads/2017/10/puzzle-cyfrowe-i-literowe-rodzina.pdf

• Rodzinne sudoku – elementy kodowania

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

• zabawa paskami papieru – segregowanie według kolorów; nazywanie kolorów, tworzenie zbiorów, przeliczanie elementów w zbiorze, dopasowywanie cyfry lub ilości oczek na kostce do gry)

• zabawa plastyczna „Kolorowy świat” – układanie kompozycji z pasków według własnego pomysłu

• zabawy rytmiczne przy piosence, nauka piosenki na pamięć (dla leniuszków tylko refren ;)

https://www.youtube.com/watch?v=9CAEhPUDlA4

Piosenka "Moja wesoła rodzinka"

My rodzinę dobrą mamy,
zawsze razem się trzymamy!
I choć czasem czas nas goni,
My jak palce jednej dłoni!
 
Mama, tata, siostra, brat
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat!
 
Mama zawsze kocha czule,
ja do mamy się przytulę,
w bólu, żalu i rozterce,
bo mam mama wielkie serce!
 Mama, tata, siostra, brat
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat!
 
Z tatą świetne są zabawy,
z nim świat robi się ciekawy!
Tata ma pomysłów wiele,
jest najlepszym przyjacielem!
 
Mama, tata, siostra, brat
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat!
 
Gdy napsocę i nabroję,
stoję w kącie, bo się boję!
Tata skarci, pożałuje,
a mamusia pocałuje!
 
Mama, tata, siostra, brat
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat!
 
Kiedy nie mam taty, mamy,
wszyscy sobie pomagamy!
I choć sprzątać nie ma komu,
jest wesoło w naszym domu!
 
Mama, tata, siostra, brat
I ja – to mój mały świat!
Dużo słońca, czasem grad –
To wesoły jest mój świat!

 

• zabawa „Dokończ zdanie: Moja mama jest…”

 

Czwartek - 28.05

• ćwiczenia oddechowe „Herbatka dla mamy i taty” (tzw. studzenie herbaty – dmuchanie)

Zawody naszych rodziców:

https://www.youtube.com/watch?v=zYkJUgCDdyc

 

„Jak będę dorosły” – dziecko opowiada o swoim wymarzonym zawodzie, a następnie rysuje swoje wyobrażenia na kartce papieru.

 

  Rozmowy z mamą i tatą:

- „Rozmowa dziecka z mamą”. Zachęcam, aby mama opowiedziała dziecku o:

  • Zawodzie jaki wykonuje, czym zajmuje się pracy;
  • Swoich zainteresowaniach;
  • O swoim dzieciństwie;

- „Rozmowa dziecka z tatą”. Zachęcam, aby tata opowiedział dziecku o:

  • Zawodzie jaki wykonuje, czym zajmuje się pracy;
  • Swoich zainteresowaniach;
  • O swoim dzieciństwie;

„Serduszkowe opowieści” – do tego zadania rekwizyt musi przygotować dziecko :) wyciąć papierowe serce. Rodzice razem z dzieckiem siadają na dywanie lub kanapie i przekazują sobie serduszko. Osoba, która je trzyma mówi, za co kocha pozostałych członków rodziny.

Na koniec rozmowy posłuchacie wspólnie z rodzicami pięknej piosenki „Dziękuję Mamo, Dziękuję Tato”

https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

 

Piątek – 29.05

·       Zabawy paluszkowe – „Rodzinka”

GRUPA JEŻYKI | MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 84

·       Animacja „Co można robić z rodziną?” https://www.youtube.com/watch?v=OWQBImdLoc8

·        „Rodzina w kuchni” – wspólne zabawy kulinarne

https://blog.dooplacenia.pl/2018/07/19/8-ciekawych-pomyslow-na-warsztaty-kulinarne/

• wykonanie ćwiczenia – KP Czterolatka3, k. 69 ; KP Trzylatka k.58


TEMAT TYGODNIA: Wycieczka do ZOO

Piosenki tematyczne:

Zoo - https://www.youtube.com/watch?v=RLZfNJEW9y0

Idziemy do zoo - https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM

Żyrafa Zuzanna – https://www.youtube.com/watch?v=XfU8Ysh0k1Y

Cztery słonie - https://www.youtube.com/watch?v=6-LrJfXpKV4

Krokodyli znak - https://www.youtube.com/watch?v=5FxlJGCmanU

Mały Lew - https://www.youtube.com/watch?v=Nw6ow_mo5tQ

Pani Zebra https://www.youtube.com/watch?v=uG0aRu5oX6M&list=PLyGd4YGNcljRUdGNmqVKsIlLzXzKCsF1F

Zabawy z jęz. Angielskim:

https://supersimple.com/caities-classroom/guess-what-animal/

 

Poniedziałek - 18.05

·         Kto mieszka w zoo? – Oglądanie  filmu o zwierzętach mieszkających w zoo. https://www.youtube.com/watch?v=xlXEn3l6vYM

·         Odpowiedz na pytania:

-  Czy kiedyś byłeś/byłaś w zoo? Jakie zwierzątko zapamiętałeś?

-  Co to jest zoo? Co możemy tam zobaczyć?

-  Jakie zwierzęta żyją w zoo?

-  Czy są to zwierzęta, które możemy spotkać w lesie albo na wsi?

 

·         rozmowa na temat funkcjonowania ogrodu zoologicznego, konieczności ochrony niektórych gatunków zwierząt oraz uświadomienie, że zwierzęta mają swoje prawa

·         KP Czterolatka 3, k. 71, KP Trzylatka k. 59

·         zabawa , naśladujemy dzikie zwierzęta       https://www.youtube.com/watch?v=Rerv4Ppfq7U

 

Wtorek – 19.05

·         Zabawa matematyczna - Policz ile na obrazku jest?

 

Ile  jest zwierząt w rzece?  …

Ile jest zwierząt stojących nad brzegiem rzeki?  …

Ile jest zwierząt latających ? …

 

Karty pracy - pary - https://2.bp.blogspot.com/-xf3DifFBgH4/WRtOKYNDhI/AAAAAAAAbg/1PdZpFRE54EHNlN6z0fYXJEAhCGQ49cbACLcB/s1600/zwierz%25C4%2599ta%2egzotyczne%2Bpercepcja%2Bwzrokowa.jpg

 

 

·         https://www.youtube.com/watch?v=MlZr2NTt-gM – nazywanie zwierząt, rozpoznawanie ich odgłosów

·         Zajęcia gimnastyczne  : „Wycieczka do zoo”    

Do zajęć potrzebujemy: kartkę papieru, mata, mała piłka, średnia piłka, hula hop oraz książka https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

 

      

 Środa – 20.05

·         Słuchanie opowiadania Urszuli Piotrowskiej: „Trampolinek idzie do zoo”.

Dzisiaj pani czytała opowiadanie o zwierzętach, które mieszkają daleko, daleko stąd . Ojej, jakie to było ciekawe!
– Trampolinku! – zawołał mały pluszowy Tygrysek. – Bardzo, bardzo chciałbym spotkać prawdziwego tygrysa .
– Wybierzmy się więc do ogrodu zoologicznego! – zaproponował Trampolinek. – Tam na pewno mieszka tygrys . Hej, hop!I poszli, tup, tup, tup... Kiedy dotarli do zoo, postanowili iść wzdłuż strzałek, które były namalowane na ścieżce.
– Dzień dobry, mili goście! – usłyszeli powitanie.
Za ogrodzeniem stało zwierzę. Ale jakie zwierzę! Było duże, miało cztery potężne nogi, długą trąbę i ogromne uszy, którymi wachlowało się, bo pewnie było mu gorąco.
– Nazywam się słoń Trąbuś!
– Czy zna pan drogę do domu tygrysa? – zapytał nieśmiało Tygrysek.
– Niestety, nie znam – zmartwił się słoń. – Może małpy wam pomogą.
I pokazał trąbą, dokąd mają iść. A na pożegnanie pięknie zatrąbił: tru, tu, tu, tu!
Trampolinek i Tygrysek pomaszerowali do pawilonu małp. Patrzyli z podziwem, jak skakały z jednej gałęzi na drugą. Jak zwinnie wspinały się po linach. A jakie robiły zabawne miny.
– Małpki, małpki, czy wiecie, gdzie mieszka tygrys? – odezwał się Trampolinek.
– Nie wiemy – odpowiedziały małpki równocześnie. – Ale wiemy, że ma wielkie kły i
ostre pazury, i trasznie ryczy, łaaa...
Pluszowy Tygrysek westchnął, bo nie miał nawet jednego malutkiego pazurka .
– Zapytajcie żyrafę – poradziła najmłodsza małpka. – Ma taką długą, długą szyję i z wysoka wszystko widzi. Więc tup, tup, tup, poszli do żyrafy. Żyrafa zajęta była oskubywaniem liści z drzewa.
– Smacznego! – zawołali i zaczęli do niej machać, żeby na nich spojrzała.
– Dziękuję – odpowiedziała żyrafa. – Widzę was, nie musicie tak machać i krzyczeć, bo wystraszycie moje żyrafiątko.
– Czy wie pani, gdzie mieszka tygrys? – zapytali szeptem.
– Wiem! – żyrafa była bardzo zadowolona, że może pomóc. – Trzeba przejść przez strumyk, potem wejść na górkę, a za górką znajdziecie tygrysa. Wreszcie dotarli na miejsce. Tygrys leżał na skale i wygrzewał się w słońcu. Mruczał do siebie, machając długim ogonem:
W eleganckim futrze w paski
skradam ciszej się od myszy.
Moje oko wszystko widzi,
moje ucho wszystko słyszy.
Bo ja jestem królem dżungli
i największym z rodu kotów,
więc nie drażnij się z tygrysem,
jeśli nie chcesz mieć kłopotów.
I zakończył mruczankę głośnym łaaa...
– Jest bardzo do mnie podobny, chociaż taki ogromny – z dumą powiedział pluszowy Tygrysek i grzecznie się przywitał. Tygrys jednym skokiem znalazł się przy ogrodzeniu. Bardzo ucieszył go widok małego kuzyna.
– Czy uciekłeś z klatki, pluszowy Tygrysku? – zażartował prawdziwy tygrys.
– Nie uciekłem, przyszedłem z przedszkola, żeby się z tobą zobaczyć.
Och, jak się miło rozmawiało. Tygrys opowiedział, że nie lubi, jak przychodzący hałasują i rzucają jedzenie. A Trampolinek i mały Tygrysek kiwali głowami ze zrozumieniem – nikt by tego nie lubił. Czas szybko upłynął i trzeba było opuścić ogród zoologiczny, bo zwierzęta przecież muszą odpocząć.
– Wkrótce przyjdziemy znowu – obiecał Trampolinek – i przyprowadzimy dzieci z naszego przedszkola.

 

Rozmowa na temat opowiadania. Przykładowe pytania:
- Jakie zwierzę chcieli zobaczyć w zoo Trampolinek i Tygrysek?
- Jakie zwierzęta odwiedzili, szukając tygrysa?

- Kto wskazał im drogę do tygrysa?

- O co prawdziwy tygrys zapytał pluszowego tygryska?

- Czego nie wolno robić w zoo?

 

Ponieważ nie możemy jeszcze wybrać się do zoo w rzeczywistości, zapraszam na film, który pozwoli nam się przenieść tam chociaż wirtualnie -  tym razem odwiedzimy Zoo we Wrocławiu https://www.youtube.com/watch?v=CyGu48oYe5o

·         Wesoła piosenka:  Idziemy do Zoo  https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM

 

 Czwartek – 21.05

·         wysłuchanie wiersza Danuty Wawiłow „W zoo” - rozmowa inspirowana wierszem, (dla chętnych - nauka na pamięć) przypomnienie, że zwierzęta mają prawa

W ZOO  jest wesoło,
Ludzie chodzą  wkoło,
Byk ma duże rogi,
Bocian nie ma nogi,
Foka pływa w stawie,
Nie widać jej prawie,
Słonie wodę piją,
Niedźwiedzie się biją,
Sowa w domku siedzi,
Boi się niedźwiedzi.
Ale najładniejsze
Są zielone rybki,
Patrzą na mnie
Zza zielonej szybki
I zębów nie mają,
I tylko tak sobie
Pływają, pływają
Pływają, pływają
I się uśmiechają
              

·        zabawy plastyczne :

      zbiór pomysłów na prace plastyczne „Zwierzęta egzotyczne

https://iheartcraftythings.com/50-zoo-animal-crafts-kids.html

·         Zabawa w chowanego, odszukaj ukryte zwierzęta. (Rodzice chowają – dzieci szukają, mogą to być plastikowe zwierzaki, pluszaki itp.)

·         Obejrzyj filmik    :    https://www.youtube.com/watch?v=9gwP4dkUd2Y

·         Zabawa ruchowa przy muzyce „Przeboje dziecięce ZOO” :     https://www.youtube.com/watch?v=RLZfNJEW9y0

Ćwiczymy jak zwierzątka przy muzyce:

- Zabawa „żyrafa”  - wyciąga szyję i się myje

- Zabawa „słoń” – wygrzewa brzuszek i macha nóżkami

-Zabawa „lwy, tygrysy i lamparty” – biegamy bardzo szybko po dywanie.

- Zabawa „śpiący lew” – cichutko na paluszkach przechodzimy, by nie zbudzić lwa.

 

Piątek – 22.05

·         U weterynarza” - Film edukacyjny dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=9tXQhkh4aYU

·         rozmowa na temat roli i zadań weterynarza, zagrożeń ze strony zwierząt oraz tego, kogo należy powiadomić w przypadku problemu (przypomnienie numeru alarmowego 112)

·         wykonanie ćwiczenia – KP Czterolatka 3, k. 72

·         Zabawy muzyczno – ruchowe z piosenkami:

Hipopotam”  : https://www.youtube.com/watch?v=f8o7bZJ9vT0

Zuzanna Żyrafa” : https://www.youtube.com/watch?v=XfU8Ysh0k1Y


 

 

TEMAT TYGODNIA: Na wiejskim podwórku

Piosenka tematyczna:

https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ – Dziadek fajną farmę miał

https://www.youtube.com/watch?v=fSSRwIAQIcE – Ciocia Tecia farmę ma

https://www.youtube.com/watch?v=UEMfTgKcZM4 – Siała baba mak

https://www.youtube.com/watch?v=hMl74Mm6tgU – Krówka Mu

https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY – Gdacze kura: Ko, Ko, Ko

https://www.youtube.com/watch?v=0PrpZBCuCKo – Kaczuszki

 

Zabawy z jęz.angielskim : https://supersimple.com/song/animals-on-the-farm/

 

Poniedziałek - 11.05

·         Opowiadanie Urszuli Piotrowskiej „Przygoda Trampolinka na wsi” - rozmowa na temat opowiadania

Pewnego dnia do przedszkola przyleciał bocian Klek, który mieszkał na wsi w gnieździe na dachu stodoły. – Kle, kle, Trampolinku, potrzebujemy twojej pomocy. Wsiadaj na moje plecy, po drodze wszystko ci opowiem. I polecieli. Okazało się, że mały kotek Miluś gdzieś się zapodział. Jeszcze rano siedział w koszyku, a teraz gonie ma. Pies Filek posłał więc po Trampolinka, żeby pomógł w poszukiwaniach. Przecież kiedyś bawili się razem w detektywów.Wreszcie dotarli do wsi. Bocian bezpiecznie wylądował na podwórku. – Hau, hau, tak się cieszę, że jesteś – przywitał Trampolinka Filek. – Muszę pilnować gospodarstwa i nie mam czasuszukać tego małego wędrownika, ale ty na pewno go znajdziesz. Trampolinek najpierw odwiedził krówki w oborze. – Muu, nie widziałam kotka, Trampolinku, muu – zamuczała krowa. – Na nic nie patrzę, bo opiekuję się moim synkiem, cielaczkiem, muu. Idź do stajni, może tam coś wiedzą. Ale w stajni nikogo nie było, ani klaczy, ani źrebaka. Konie wybrały się na pastwisko, i ha ha, i ha ha. Trampolinek porozglądałsię po stajni, ale kotka nie znalazł. Nagle usłyszał gdakanie dochodzące z kurnika. – Koo, koo, ko, ko! – wołała kwoka swoje kurczęta na obiad. Trampolinek zajrzał do kurnika. Kiedy zapytał o kotka Milusia, usłyszał, że może poszedł bawić się z małymi prosiaczkami. A prosięta, jak wiadomo, mieszkają w chlewie z mamą świnką. Ale i tam nikt nic nie słyszał i nie widział. – Zapytaj gęsi albo kaczek, chrum, chrum – poradziła mama świnka. – Pewnie pluskają się teraz w stawie, chrum, chrum. Poszedł Trampolinek nad staw. Kaczka z kaczętami i gęś z gąsiętami chlapały wodą na wszystkie strony.Takiego narobiły hałasu, że aż trudno opisać. – Gę, gę, gę, nic nie wiem, gę, gę, gę – gęgała gęś, a kaczka dopowiadała: – Kwa, kwa, kwa, i ja, i ja. Miluś nie chce sięz nami pluskać, kwa, kwa. Trampolinek wrócił do Filka, który ze znudzoną miną słuchał koguta. A kogut dreptał za Filkiem i wrzeszczał: – Ja tu rządzę, kukuryku, na podwórku i w kurniku. Gdy kogut zobaczył Trampolinka, trochę się zawstydził, potrząsnął grzebieniem i z zadartym wysoko dziobem odmaszerował. – Filku, o czym rozmawiałeś dzisiaj rano z kotkiem? – zapytał Trampolinek. – Hau, hau, tłumaczyłem mu, że jak dorośnie, będzie przeganiał myszy ze stodoły, hau, hau. – Biegniemy do stodoły, hej, hop! – zawołał Trampolinek. Weszli do stodoły. A tam zwinięty w kłębek spał Miluś, bo koty lubią pospać w dzień. – Może myślał, że jak się obudzi w stodole, to już będzie dorosłym kotem – zaśmiał się Filek. Trampolinek położył paluszek na buzię, żeby pies był cicho, i wyszli na paluszkach. Wszystko dobrze się skończyło. Zwierzęta podziękowały Trampolinkowi za pomoc. Trampolinek musiał już wracać do przedszkola, więc bocian Klek zaprosił go do lotu.I frr, polecieli.

Przykładowe pytania: − Kto poprosił Trampolinka o pomoc? − Z jakimi zwierzętami rozmawiał Trampolinek? − Gdzie odnalazł się kotek? - Jakie inne zwierzęta mieszkają na wsi?

·         zabawa dydaktyczna „Mali detektywi” – wyjaśnienie pojęcia detektyw

Do zabawy potrzebujemy takiej liczby przedmiotów, ile uczestników będzie brało w niej udział. Przy zabawie na zewnątrz mogą to być kamienie, patyki liście z drzewa tego samego gatunku, lub kasztany. Jeżeli pogoda nie sprzyja zabawą na zewnątrz to w domu możemy użyć jabłuszek, marchewek lub ziemniaczków.

 Dzieci siadają w kole i każde z nich zabiera po jednym np. z kamieni i dokładnie go poznaje. Każdy kandydat na detektywa musi dokładnie przyjrzeć się swojemu kamyczkowi, a także zbadać go dotykiem i węchem. Potem kamienie zostają zebrane, dzieciom zostają zawiązane oczy, a przedmioty zostają rozdane w innej kolejności. Zadaniem każdego małego detektywa jest rozpoznanie swojego kamienia. Kamyczki podawane są tak długo zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aż każde z dzieci będzie miało w rączkach swój. Stopień trudności tej zabawy można zmienić przez dobór przedmiotów, które łatwiej lub trudniej od siebie odróżnić.

Po zakończeniu zabawy dzieci w rozmowie mogą opowiedzieć, po czym rozpoznały swój przedmiot.

·         zabawa dramowa „Na wiejskim podwórku”, „Jakie to zwierzę?” – odgrywanie ról w zabawach

·         wykonanie ćwiczenia – KP3, k. 67

 

Wtorek – 12.05

·         rozwiązywanie zagadek o zwierzętach z wiejskiego podwórka

https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-dla-dzieci-o-zwierzetach-gospodarskich/

Kiedy pędzę, galopuję,

powiew wiatru w nozdrzach czuję.

Jeśli cukru kostkę dasz,

miejsce na mym grzbiecie masz.   KOŃ Farma Sceny Ze Zwierzętami Darmowych Wektorów

 

Czarne, białe i łaciate,

spotkasz je na łące latem,

nikt przed nimi nie ucieka,

dać Ci mogą dużo mleka.  KROWA

 

Co to za damy żyją w chlewiku?

Grube, różowe, jest ich bez liku.

Małe oczka, krótkie ryjki mają

i zawsze chrum, chrum, chrumkają          ŚWINKA

 

Nie na polu, nie pod miedzą,

lecz na hali trawkę jedzą.

Wełniane kubraczki mają,

wełnę na sweterki dają.     OWCA

 

Dumny bardzo jest z ogona,

chociaż pawia nie pokona.

Nocuje zawsze w kurniku,

rankiem pieje "Kukuryku!".    KOGUT

 

Wytworny jest niebywale,

czerwone nosi korale.

Gdy na drodze mu ktoś stanie,

to usłyszysz ... gulgotanie.     INDYK

 

Nie czuj przy niej żadnej trwogi,

choć kopyta ma i rogi.

Jej braciszka dobrze znasz,

to Matołek słynny nasz.      KOZA

 

Siedzi na grzędzie w kurniku

i nie woła kukuryku.

O pisklęta swoje dba,

gdy dasz ziarno, jajo da.    KURA

  

Może być dzika, może też domowa.

Z jej miękkich piórek jest kołdra puchowa.  GĘŚ

·         prezentacja multimedialna o życiu dżdżownic; poznanie i omówienie ich budowy, trybu życia oraz pożytecznej roli

https://www.youtube.com/watch?v=06isy7Z4FLA,  

https://www.youtube.com/watch?v=H9_m6QsCO28

·         ćwiczenia gimnastyczne: https://www.youtube.com/watch?v=rwqMzHX4E_M

·         lepienie z plasteliny postaci zwierząt i wykonanie makiety podwórka lub wykonanie makiety sensorycznej https://kreatywnadzungla.pl/2019/04/zwierzeta-na-wsi-zabawa-sensoryczna.html

 

Środa – 13.05

·         ćwiczenia artykulacyjne wiersz „Ko, ko, ko, kwa, kwa, kwa, kto mój języczek zna?”- Ewy Stadtmuller. - prowadząca czyta dzieciom wiersz, zachęcając wcześniej do aktywnego uzupełniania jego treści.

Jestem mały poliglota,

Bo rozumiem psa i kota,

Ptasi język także znam,

Zaraz udowodnię wam.

Kotek miskę mleka miał.

Pyszne było – miauknął :

MIAU .

Piesek też by pewnie chciał.

Szczeka głośno:

HAU, HAU,HAU .

Małej myszce ser się śni.

Piszczy cicho:

PI,PI,PI .

Kurka zniosła jajek sto.

Gdacze o tym:

KO,KO,KO.

Kaczka śliczne piórka ma.

Kwacze dumnie:

KWA,KWA,KWA.

Nad jeziorkiem żabek tłum

Kumka sobie:

KUM,KUM,KUM .

Jak to dobrze kumie, kumie,

Że ktoś po żabiemu umie.

 

  https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw&vl=pl 

 

·         zabawy matematyczne:

            -  https://przedszkouczek.pl/wp-content/uploads/2020/03/Dodawanie.pdf

              -  https://drive.google.com/file/d/1FVHJs5IoeGPRT-OnNhvB-JHeiTGl4KGU/view?fbclid=IwAR0PDitdchldedneKlbb7ntkrficR5FWumvLybTXJGWwtyKrVEPnoYjP9Nw

·         zabawa z  piosenką  „Ciocia Tecia farma ma” (dzieci nie znając piosenki mogą naśladować zwierzęta z piosenki) https://www.youtube.com/watch?v=fSSRwIAQIcE

       

Czwartek – 14.05

·         Bajka muzyczna „Lata ptaszek po ulicy” - https://www.youtube.com/watch?v=tDWbIN8KPXI

• wykonanie pracy plastycznej „ptaszekhttps://www.youtube.com/watch?v=zXPaffJy4EM

•          Ćwiczenia oddechowe z piórkiem - https://www.youtube.com/watch?v=kgg2J-eOKzk

           

Piątek – 15.05

·         Program edukacyjny „Domowe przedszkole – Na wsihttps://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831

·         rozpoznawanie zwierząt z wiejskiego podwórkahttp://pisupisu.pl/1/slowne-zabawy/na-wsi

·         zabawa dźwiękonaśladowcza „Na wiejskim podwórkuhttps://www.logopestka.pl/wp-content/uploads/2018/04/zwierz%C4%99ta.png

   Odgłosy zwierząt - Zwierzęta - profesor Szymon -  https://www.youtube.com/watch?v=OztjbBgpFQc

·         quiz: https://czasdzieci.pl/quizy/quiz,595548-zwierzeta_wsi.html

·         wykonanie ćwiczenia – Karta Pracy Czterolatka3, k. 68, Karta Pracy Trzylatka k.57 

 


 

Temat tygodnia:  Dbam o zdrowie

Piosenki tematyczne:

Higienahttps://www.youtube.com/watch?v=QaFHWfeVI6A

Kąpiel https://www.youtube.com/watchv=j6jLgdoPeMs&list=PLBGT_gVG0iepDk8BcPA4cmJRszSzMxXa&index=8

Piosenka o brudasie i czyściochu - https://www.youtube.com/watch?v=YkxNKt82nJA

Jarzynowa gimnastyka - https://www.youtube.com/watch?v=oD_4YBKMKFs

Witaminki - https://www.youtube.com/watch?v=nYg5TJhjOEs

 

W ramach tematu dbania o zdrowie polecamy wyjaśnić dzieciom jak dbać o higienę i przestrzegać zasad bezpieczeństwa związanych z chorobą COVID-19 - materiały pomocne w realizowaniu tematu znajdują się w poprzedniej zakładce.

 

Poniedziałek - 4.05

·  wprowadzenie do tematu „Dbam o zdrowie”, oglądanie programu edukacyjnego https://vod.tvp.pl/video/budzik,higiena,18952870 – poznanie słowa „higiena”

·  zadanie praktyczne z rodzicami – demonstracja poprawnego mycia rąk https://gis.gov.pl/zdrowie/zasady-prawidlowego-mycia-rak/

 grafika_mycie_rak_instrukcja.jpg

Wtorek – 5.05

·  Poznanie narzędzi i sprzętów kuchennych, (rozmowa o bezpiecznym ich użytkowaniu)

https://www.youtube.com/watch?v=d0HYSGTVOOk

·   „Dla każdego coś zdrowego” - zabawa dydaktyczna, zagadki smakowe,  opisywanie wrażeń smakowych

·  zajęcia kulinarne „Sałatka owocowa”, rodzinna degustacja

https://kuchnialidla.pl/przepisy/salatki/salatka-owocowa

https://justmydelicious.com/2019/07/salatka-owocowa-na-lato.html

https://dompelenpomyslow.pl/10-pomyslow-pomyslowe-przekaski-dla-dzieci/

·  wykonanie ćwiczenia – KP Czterolatka 3, k. 63, KP Trzylatka k.55

 

Środa – 6.05

·  „Jak dbać o zęby?” - https://www.youtube.com/watch?v=rTB9z-pOtmw

·  rozwiązywanie zagadek  , rozmowa na temat przyborów do higieny jamy ustnej połączona z pokazem przyborów higienicznych do mycia zębów

·  gra online https://ciufcia.pl/gry-dla-dzieci-mlodszych/cialo/mycie-zebow

·  wykonanie ćwiczenia – KP Czterolatka3, k. 64, KP Trzylatka, k. 54

·  ćwiczenia gimnastyczne: https://www.youtube.com/watch?v=tozDoE8LXag

 

  Czwartek – 7.05

·zabawy matematyczne online „Trampolinek uczy się rachować” –

https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/nauka-liczenia

https://ciufcia.pl/gry-dla-dzieci-mlodszych/cialo/liczenie-palcow

https://www.matzoo.pl/klasa1/dodawanie-i-odejmowanie-w-zakresie-20_3_14 (dla starszych dzieci radzących sobie w liczeniu w zakresie 0-20)

·  aktywność plastyczna „Zdrowe warzywa i owoce” – lepienie z plasteliny (dowolne wyklejanie na papierze lub wykorzystanie https://members.10minutesofqualitytime.com/product/vegetables-do-a-dot-printable/ )

  

Piątek – 8.05

·  burza mózgów „W co można zamienić ten przedmiot?”

·  wykonanie zabawki techniką „coś z niczego”

https://dziecisawazne.pl/zabawki-kreatywne-kilka-pomyslow-jak-zrobic-cos-z-niczego/

http://www.kreatywniewdomu.pl/2014/09/cos-z-niczego-zabawa-na-caego.html

https://lecibocian.pl/zabawki-z-kartonu-potworek-lakomczuch/

http://www.twojediy.pl/16-zabawek-dla-dzieci-z-rolki/

·  zabawa twórcza z wykorzystaniem analogii fantastycznej: Co by było, gdyby..

 

·  „Owieczki na hali” – doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami, utrwalenie pojęć: za, przed, przeliczanie elementów – KA Czterolatka, k. 24

 


 

Temat tygodnia: KTO TY JESTEŚ? POLAK MAŁY!

 

Piosenki tematyczne:

https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM&t=12s – Jesteśmy Polką i Polakiem

https://www.youtube.com/watch?v=nOW3uGG61yo –  Krakowiaczek jeden

  

Propozycje zajęć i materiałów dydaktycznych związanych z tematem ze strony gov.pl:

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/kto-ty-jestes

 

Poniedziałek 27.04

         "Polak Mały!" film o polskich symbolach narodowych dla najmłodszych - https://www.youtube.com/watch?v=FJ83BRqFPBA

·         Przypomnienie o właściwej postawie podczas słuchania hymnu, oglądanie mapy Polski oraz ilustracji przedstawiających różne jej regiony, opisywanie wyglądu flagi narodowej i flagi Unii Europejskiej

·         wykonanie ćwiczenia – KP Czterolatka 3, k. 65

       

Wtorek 28.04

•          ćwiczenia oddechowe „Wstążki biało-czerwone”

•          rozwiązywanie zagadek dotyczących charakterystycznych symboli Polski - http://zagadkidladzieci.net/zagadki/Zagadki+dla+dzieci+o+symbolach+narodowych

•          Wykonanie papierowej flagi Polski

http://www.kuradomowa.info/2019/11/jak-zrobic-flage-polski-z-papieru.html

•          doświadczenia: „Czy widać powietrze?”, „Czy można nadmuchać balonik bez dmuchania?” http://dzieciecafizyka.pl/eksperymenty/cieple-powietrze-rozszerza-sie/

•          ćwiczenia gimnastyczne : https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc

 

Środa 29.04

•          oglądanie atlasów, książek, albumów, czasopism i pocztówek o tematyce związanej z Polską (mapę Polski), wykonanie ćwiczenia KP Czterolatka3, k. 66, Karta Trampolina Trzylatka k. 56

•          rozmowa o figurze geometrycznej „koło” na podstawie wiersza :

Narysuję koło

Będzie mi wesoło

Cały świat uśmiecha

Się do mnie wokoło

 

Na okrągło widzę

Wszystko dookoła

Wiecie ile rzeczy

Ma właśnie kształt koła?

 

Koła w płatkach kwiatka

I koło w zegarze

W samochodzie koła

Koła na mej twarzy

 

Koło jest w słoneczku

I także w rowerze

Koło w karuzeli

Gdy mnie tata bierze

 

Okrągła pokrywka

Na okrągłym garnku

Koło w kubku kawy

Pitej o poranku

 

Okrągłe nakrętki

Na każdej butelce

I okrągłe kropki

Na mojej sukience

 

Co jeszcze okrągłe?

W aucie kierownica

I w koło się kręci

Moja spódnica

 

Obrączki złote

Opony na kole

Nakrętki w słoikach

Talerze na stole

 

Pieniążki w portfelu

Okrągłe też masz

Okrągły księżyc

Gdy pełni jest czas

 

W herbacie okrągłe

Plasterki cytryny

Okrągła Ziemia

Po której chodzimy

 

Różne koła widzę

Gdy mi się nudzi

Okrągły dookoła

Jest świat wokół ludzi

 

Autor: Agata Dziechciarczyk

 

•          burza mózgów „Z czym kojarzy mi się koło?”

•          „Zamień koło w coś innego” – ozdabianie koła wg własnego pomysłu (np. pokolorowanie w taki sposób by powstała piłka lub zamienienie koła w słonko)

 

 Czwartek 30.04

•          zabawa dydaktyczna „Oto Polska właśnie” – składanie w całość obrazka przedstawiającego mapę Polski (elementy kodowania) - POLSKA

•          wykonanie ozdoby patriotycznej zgodnie ze wzorem – KA, k. 25 lub wg wzoru:

            https://www.youtube.com/watch?v=-5Rp51gqJDA

•          spacer do miejsca pamięci narodowej związanego z historią miejscowości

•          przedstawienie historii miejsca pamięci narodowej, zapalenie zniczy; uczczenie pamięci bohaterów minutą ciszy

 


 

 Temat tygodnia:  Kodeks małego ekologa

Piosenki tematyczne:

Śpiewające Brzdące – „Nasza planeta”

https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I

Gang Słodziaków – piosenka „Ekosłodziaki” -

https://www.youtube.com/watch?v=4mA4GrL-yYA

Zabawy tematyczne z elemnatmi kodowania:

https://drive.google.com/drive/folders/1-Xns3jseaFambjMuvG1imCw_iEnnucTM

Propozycje zajęć i materiałów dydaktycznych związanych z tematem ze strony gov.pl:

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/jestem-malym-ekologiem

https://www.gov.pl/web/zdalnelekcje/woda-zrodlo-zycia 

 

Poniedziałek - 20.04

·      Film edukacyjny (wprowadzenie do tematu): https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ&list=PLYBoVfHTEuc3rqanJSfP74yiVV4og9MiA&index=8  –

  • KP Czterolatka3, k. 61, KP Trzylatka2 k. 52, 53 - omówienie ilustracji przedstawiających właściwe i niewłaściwe zachowania w stosunku do przyrody

 

Wtorek - 21.04

·      Program edukacyjny: Sortujemy śmieci - https://vod.tvp.pl/video/budzik,sortujemy-smieci,24071805

·      spacer po okolicy  – prowadzenie obserwacji, poznanie kolorów pojemników do segregacji odpadów;

 

Środa – 22.04 - DZIEŃ ZIEMI

·      rozmowa wprowadzająca o znaczeniu wody w przyrodzie; poznanie prostych zasad oszczędzania wody - https://www.youtube.com/watch?v=CjaDVgZzEok

·       wykonanie ćwiczenia – KP3, k. 62

·      zabawa matematyczna „Ile kropli ma deszcz?”  - https://drive.google.com/file/d/1e90JhA9vvF38HzGKja94ZvLo6amTKJ9H/view

W pliku znajdziecie 11 parasoli z cyframi od 0 do 10. Do kompletu dołączam krople deszczu. Dziecko losuje parasol, odczytuje cyfrę i dokłada odpowiednią liczbę kropelek. Możecie również poćwiczyć proste działania matematyczne z samymi kropelkami. 

 

Czwartek- 23.04

·         opracowanie rysunkowego „Kodeksu małego ekologa” i podpisanie go odciskiem dłoni

·         ćwiczenia gimnastyczne:  https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

piosenki do zabawa ruchowych z dziećmi

https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

https://www.youtube.com/watch?v=351fw50UOn8

 

Piątek – 24.04

·      zabawa badawcza „Miękkie – szorstkie” – oglądanie różnych tkanin, określanie cechy materiałów na podstawie wrażeń dotykowych

·      praca plastyczno-techniczna inspirowana wierszem Barbary Rokickiej Gałgankowe Królestwo – wykonanie gałgankowych postaci (kukiełek) swobodne zabawy inscenizacyjne z kukiełkami.

"Gałgankowe Królestwo "

 

W pewnym państwie, gdzieś za wzgórzem, zamek stoi z wieżą w chmurze.

Król tam rządzi gałgankowy, co swój kodeks ma surowy!

Kocha ptaki, kwiaty, dzieci, lecz nie lubi, gdy ktoś śmieci!

Gdy się woda zbytnio leje, król ze złości zielenieje!

Gdy ktoś zrywa piękne kwiaty, rwie na sobie wszystkie szaty!

Każdy króla tutaj słucha i nastawia pilnie ucha .

Już nie słychać krzyków, złości, bo królestwo lśni w czystości

Gałgankowy lud świętuje, ze swym królem wiwatuje!

Bo Królestwo Gałgankowe obyczaje ma wzorowe!


 

TEMAT TYGODNIA: Dzień i Noc

 Wtorek - 14.04

·   Pokaz animacji dla dzieci „Dzień i Noc” - https://www.youtube.com/watch?v=ekY5oZDdQ4k

·   wiersz Doroty Gellner Dzień i noc – rozmowa na temat wiersza,  utrwalenie nazw pór dnia: 

Wiersz: "Dzien i noc" Dorota Gellner
"Dzień to godzin ilość spora-
trwa od rana do wieczora.
Od wieczora zaś do rana
rządzi noc- w sto gwiazd ubrana.

Rano wszyscy wstają z łóżek,
lewą albo prawą nogą
choć niektóre staszne śpiochy
do południa wstać nie mogą!

Rano jemy co? Śniadanie!
A w południe co? Obiadek!
Dwa obiadki je łakomczuch,
pół obiadku kto? Niejadek!

Po południu- podwieczorek
można zjeść lecz nie koniecznie,
a wieczorem co? Kolację!
i czas iść do łóżka grzecznie.

W nocy jeść już nie należy
W nocy raczej spać wypada.
Nikt nie skacze, każdy leży,
a noc w koło sny rozkłada.

Gdy po nocy świt zaświta,
słońce wzejdzie i dzień wstanie,
znowu z łóżek wyskoczymy
i będziemy jeść śniadanie.

·   zabawa dramowa (pokazywana)  „Co robimy w dzień i w nocy?”

·   wykonanie ćwiczenia – KP Czterolatka 3, k. 59, KP Trzylatka , k. 50

 

Środa – 15.04

·   opowiadanie Jak Janek Skowronek chciał wygrać konkurs, oglądanie zdjęć sowy i skowronka; opisywanie wyglądu zwierząt, rozmowa na temat trybu życia wybranych zwierząt

 

Opowiadanie: Jak Janek Skowronek chciał wygrać konkurs
– Co tu zrobić? – Zastanawiał się Janek Skowronek. Zastanawiał się, dlatego, że już jutro miał się odbyć konkurs „Jak oni ćwierkają?”,a Janek nadal nie miał nikogo do pary. W zeszłym roku w konkursie mogli brać udział wszyscy i Janek pewnie by wygrał, gdyby nie Jarek Kanarek i ta jego dość nieciekawa piosenka „Tiu, tiu, tiu”. W tym roku w konkursie mogły występować tylko zespoły. Janek chciał zaprosić do wspólnego śpiewania Janusza Słowika, ale Janusz właśnie dziś postanowił wystąpić z zespołem żab „Nenufar”, więc Janek musiał sobie szybko znaleźć kogoś innego. – Nie ma mowy, żeby Kanarek wygrał i w tym roku – mamrotał do siebie Janek. – Co robić? Z tego wszystkiego nie poszedł spać jak zwykle o siódmej wieczorem, tylko zasiedział się do późna. Wtedy coś zahukało mu nad głową. – A kto to? – Spytał przestraszony Janek. – Sylwia Sowa – powiedziała sowa, która jak zwykle zbudziła się o ósmej wieczorem i wyszła ze swojej dziupli. – A ty jesteś ten sławny skowronek? – Owszem – przyznał Janek, któremu bardzo pochlebiło to, że nawet nocne ptaki o nim słyszały. – Podziwiam cię od dawna! – Ucieszyła się Sylwia. – Mam twoje wszystkie płyty! I tak sobie przyjemnie rozmawiali, aż w końcu Janek doszedł do wniosku, że właściwie mógłby wystąpić na konkursie z Sylwią. Co prawda nie miała zbyt pięknego głosu, ale to jej „hu, hu” dobrze pasowało do jego piosenki. Sylwia bardzo się ucieszyła z propozycji i nawet zdążyli przećwiczyć piosenkę, ale potem wybiła dziewiąta i Janek zrobił się okropnie śpiący. – No, to ja już lecę – powiedział. – Do zobaczenia. Konkurs zaczyna się o dwunastej w południe w Ptasim Domku Kultury! I poleciał. Nie zauważył, że Sylwia Sowa się zaniepokoiła i coś do niego woła… O dwunastej Janek czekał przed Ptasim Domkiem Kultury, ale Sylwii nigdzie nie było. Mijały minuty, potem godziny, potem konkurs się skończył, a Janek ciągle był sam. – No, niech ja spotkam tę sowę – mamrotał do siebie, strasznie zły. – Nie wiedziałem, że to taki ptaszek! Czekał tak do siódmej wieczorem, a potem zachciało mu się spać, więc wrócił do siebie. I nigdy się nie dowiedział, dlaczego Sylwia nie przyleciała na spotkanie… A wy jak myślicie?

·   „Sowa” – wykonanie pracy plastyczno-technicznej z rolki po papierze toaletowym https://rodzicielnik.pl/zrobmy-to-razem-zwierzatka-z-papieru-ptaki/

 

Czwartek – 16.04

·   zabawa „Po nocy zawsze jest dzień” – utrwalenie pojęcia doba.

·   Oglądanie bajki dla dzieci : https://www.youtube.com/watch?v=TwiIDRA1g_I

·   ćwiczenia gimnastyczne:  joga dla dzieci - https://www.youtube.com/watch?v=DBYZXW0PqmA&feature=share&fbclid=IwAR0Vwten-3mB58xm-TnA6sP_wr7UcoXyv9sE1fSluY8ChfSC3-Idy2gXlQY

 

Piątek – 17.04

·   zabawa dydaktyczna „Mapa nieba nocą” – wyjaśnienie terminu gwiazdozbiór

·   film edukacyjny dla dzieci: https://www.miniminiplus.pl/detektyw-lodyga/filmy/detektyw-lodyga-3-co-mozna-zobaczyc-patrzac-w-gwiazdy-9

·   odwzorowanie kształtu gwiazdozbioru Wielki Wóz poprzez połączenie  gwiazdek na planszy, utrwalanie cyfr

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/wielki-woz/

·   wykonanie ćwiczenia – KP Czterolatka 3, k. 60, KP Trzylatka 2, k.51

 


TEMAT TYGODNIA: „Malujemy pisanki”

Poniedziałek - 6.04.30

·       Wielkanocne zwyczaje” –przybliżenie tradycji świąt wielkanocnych, oglądanie programu edukacyjnego:

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,swiateczne-zwyczaje-wielkanoc,43855

 

Wtorek - 7.04.20

·       Pisanki, pisanki” – wprowadzenie piosenki dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY

 

Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.

Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.

 

·       wykonanie ćwiczenia – KP Czterolatka, k. 57, KP Trzylatka, k.48

·       ćwiczenia gimnastyczne: http://zdrowoisportowo.edu.pl/2020/03/23/dzieci-trenuja-w-domu-gimnastyka/

 

Środa – 8.04.20

·       rozmowa na temat tradycji wypiekania ciast świątecznych, oglądanie zdjęć wypieków oraz formy do ciasta

·       zajęcia kulinarne z mamą i tatą:  „Pieczemy drożdżową babę wielkanocną” – wspólne wypieki

 

Czwartek – 9.04.20

·       wysłuchanie wiersza :

„Policzanka o pisankach” - M. Mazan

Wskakują pisanki

w świąteczny koszyczek,

a ja stoję obok

i pisanki liczę.

Pierwsza jest różowa,

druga ma paseczki,

trzecia jest zielona

w czerwone kropeczki,

czwarta cała w kwiatki,

piąta w ładny szlaczek,

a z szóstej przed chwilą

wykluł się kurczaczek!

 

·       Nasza kolekcja pisanek” – segregowanie pisanek według określonego kryterium,  przeliczanie pisanek z zastosowaniem liczebników porządkowych – (poniższe strony pomogą Wam w realizacji tematu)

https://www.logopestka.pl/pisanki-kolorowe-cwiczymy-myslenie-i-mowe/

http://www.kreatywniewdomu.pl/2016/03/wielkanocne-zabawy-z-jajem.html

http://nauczycichlatac.blogspot.com/2017/03/

·       wykonanie ćwiczenia – KP3 Czterolatka, k. 58, KP Trzylatka, k.49

·       wspólne wykonanie pisanki

 

Piątek - 10.04.20

·       Słuchowisko dla dzieci: „Wielkanocny Zajączek” - https://www.youtube.com/watch?v=T1_Su0kjAzQ

·       rozmowa na temat tradycji przynoszenia niespodzianek przez wielkanocnego zajączka

·       praca plastyczno-techniczna „Zajączekhttps://dzieciakiwdomu.pl/2017/04/jak-zrobic-zajaczka-wielkanocnego-z-dziecmi.html

 

Przy realizacji zadań zachęcamy Was do robienia zdjęć. Jeśli chcecie pochwalić się swoimi działaniami wyślijcie na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


 

 Temat tygodnia : WIOSENNE PORZĄDKI

PONIEDZIAŁEK -  30.03

·      „Wiosenne porządki” – omówienie wiersza J. Brzechwy https://www.youtube.com/watch?v=5TX26M3xIUE

·      „Wiosenne porządki” – film dla dzieci z serii Bolek i Lolek  https://www.youtube.com/watch?v=_p-y7AcRvJo 

WTOREK - 31.03

  • W naszym ogródeczku-  wiersz Hanny Zdzitowieckiej do nauki na pamięć, rozmowa na temat prac w ogrodzie; oglądanie okazów warzyw oraz kwiatów wymienionych w wierszu; opisywanie ich wyglądu.

,, W naszym ogródeczku”

W naszym ogródeczku

zrobimy porządki-

zagrabimy ścieżki,

Bratki Kwiaty Żółte - Darmowe zdjęcie na Pixabayprzekopiemy grządki.

 

Na grządkach wyrośnie

fasolka, marchewka,

sałata i groszek

czerwona rzodkiewka.

 

W naszym ogródeczku

posiejemy kwiatki

będą nam pachniały

i fiołki i bratki.

 

 Hanna Zdzitowiecka

 

·      ćwiczenia gimnastyczne: http://zdrowoisportowo.edu.pl/2020/03/17/dzieci-trenuja-w-domu-dzien-2/

ŚRODA - 1.04

·      zabawa dydaktyczna „Wiosenne porządki” – grupowane przedmiotów według koloru lub wielkości (do zabawy można wykorzystać np. guziki) Karta Pracy Trampolina Trzylatka 2, k.47

       Pomysł na proste zabawy matematyczne dla dzieci: https://www.youtube.com/watch?v=3aK8gWNWQNo

·      „Pobudka z ogródka” - zabawy taneczne przy piosence

CZWARTEK - 2.04

·      „Porządki domowe” - rozmowa połączona z oglądaniem domowych urządzeń elektrycznych,  rozmowa o zasadach bezpieczeństwa, których należy przestrzegać podczas korzystania z urządzeń elektrycznych Karta Pracy Trampolina Czterolatka 2, k. 55, Karta Pracy Trampolina Trzylatka 2, k.46

·      Film edukacyjny „Jak bezpiecznie korzystać z urządzeń elektrycznych” - https://www.youtube.com/watch?v=xqVym7AjIFY

·         Ćwiczenia gimnastyczne: http://zdrowoisportowo.edu.pl/2020/03/18/dzieci-trenuja-w-domu-dzien-3/

PIĄTEK - 3.04

·    „Robotek” - rozmowa o robotach połączona z oglądaniem ilustracji różnych maszyn, praca plastyczna - modelowanie postaci robota z pudełek (inspiracje możecie zaczerpnąć z tej strony http://kasia.in/zrob-to-sam/554.robot-z-kartonu-po-soku),  Karta Pracy Trampolina Czterolatka 2, k. 56


 

TEMAT TYGODNIA: SZUKAMY WIOSNY

 

Poniedziałek 23.03

·      Film edukacyjny dla dzieci „Zwiastuny wiosny” 

https://www.youtube.com/watch?v=iG4QBT1ycqc

 

Wtorek 24.03

·       „W poszukiwaniu wiosny” – spacer po okolicy - obserwacje przyrodnicze, praca z wykorzystaniem ilustracji z KP2, k. 53; wyjaśnienie pojęcia zwiastuny wiosny

·         ćwiczenia gimnastyczne: http://zdrowoisportowo.edu.pl/2020/03/23/dzieci-trenuja-w-domu-gimnastyka/

 

Środa 25.03

·      Zakładamy zielony ogródek” - sadzimy rzeżuchę, zabawa badawcza, obserwacje przyrodnicze

https://www.youtube.com/watch?v=MfCoSQRMgfk

 

   Czwartek 26.03

·      zabawa matematyczna – przeliczanie do https://szaloneliczby.pl/nauka-cyferek-od-1-do-6/

·      ćwiczenia gimnastyczne: http://zdrowoisportowo.edu.pl/2020/03/23/dzieci-trenuja-w-domu-gimnastyka/

 

Piątek 27.03                                                      

 ·         Zabawy muzyczno-rytmiczne przy piosence „Pobudka z ogródka”  (dzieci poznały już tę piosenkę)  https://www.youtube.com/watch?v=uvMa8ihLKco