2020/2021

GALERIA

 2020-2021

 

 

 

 


 


 


Tropiciele

Słoneczka

Krasnale

 


 

Sprytny Maluch

Serdecznie zachęcam państwa do kontynuowania w domu programu zajęć gimnastycznych do projektu: 

 „SPRYTNY  MALUCH ”

 

 

 

Wiek przedszkolny nazywany jest złotym wiekiem motoryczności.3 Dziecko w tym okresie potrzebuje dla swojego prawidłowego rozwoju przynajmniej 3 -4 godzin dziennie ruchu.

Ruch jest dla dziecka niezbędnym warunkiem rozwoju fizycznego, psychicznego i społecznego. Stanowi nieodłączną część życia dziecka, które w tym okresie charakteryzuje się dużą ruchliwością wynikającą z potrzeby wyżycia się. Aktywność ruchowa pobudza i stymuluje rozwój dziecka w każdej sferze: fizycznej, społecznej, estetycznej, umysłowe i emocjonalnej oraz zapewnia jego optymalny rozwój i zdrowie. Podczas zajęć ruchowych dziecko gromadzi wrażenia i spostrzeżenia, wzbogaca swoje doświadczenia, wyobrażenia, pojęcia, kształci pamięć, uwagę i myślenie. Ponadto pobudza dziecko do podejmowania różnych form działalności, samodzielnych jak i kierowanych.

Głównym celem programu „Sprytny Maluch ” jest wytworzenie u przedszkolaków zainteresowania i potrzeby regularnej aktywności fizycznej. Sprzyja to rozwojowi dzieci, procentuje w codziennym życiu, ale także sprzyja uprawianiu sportu w późniejszym wieku. Zajęcia ruchowe poprzez swoją formę przygotowują dziecko do aktywności fizycznej i działania w grupie. Im trafniejsze i pełniejsze jest nasze oddziaływanie, tym zdrowsze i radośniejsze jest dziecko.

W trosce o zapewnienie prawidłowego rozwoju państwa dzieci zachęcam  aby  dążyć do optymalnego wykorzystania czasu pobytu dziecka  w domu  na organizowanie aktywności ruchowej  również  teraz w tym trudnym okresie pandemii  .

Tak naprawdę tylko od naszych chęci i wyobraźni zależy jakie ćwiczenia zorganizujemy naszym pociechom. Poniżej kilka pomysłów do inspiracji.

 

Gimnastyka dla przedszkolaka - 10 pomysłów

1. Koncert

Malec siedzi na podłodze, podparty z tyłu dłońmi. Nogi ma ugięte w kolanach. Unosi zgięte nogi i na hasło "bęben!" uderza (lekko!) piętami w podłogę, a na hasło "pianino!" "gra" na niej paluszkami stóp. Może wystukiwać rytm konkretnej piosenki, np. "Wlazł kotek na płotek".

2. Wyścig wielbłądów

Maluch chodzi na czworakach, ale z wyprostowanymi nogami i wypiętą pupą, która wygląda jak wielbłądzi garb. Jeśli zwierzaków jest więcej, można urządzić wielbłądzie wyścigi. Dla utrudnienia odwzorujcie chód tego zwierzęcia (symetrycznie, czyli najpierw przestawcie lewą rękę i nogę, a później prawą rękę i nogę).

3. Wyścig raków

Smyk opiera się na rękach i nogach (brzuchem do góry), unosi biodra i wędruje w tej pozycji. Będzie miał większą frajdę, jeśli ty także spróbujesz!

4. Zabawa w basen

Dziecko leży na podłodze na brzuchu i "pływa" żabką (ale używa tylko rąk).

5. Tango

Stoisz twarzą do smyka i trzymasz go za ręce. Malec staje na twoich stopach i tak tańczycie.

6. Lustro

Siadacie po turecku naprzeciwko siebie. Dziecko naśladuje wszystkie twoje ruchy ("wkręcasz żarówki", kiwasz na boki głową, rysujesz w powietrzu kółka rękami). A potem zmiana ról – ty naśladujesz malucha. Zabawę możecie sobie urozmaicić robieniem głupich min: róbcie ryjek, uśmiechajcie się szeroko, wystawiajcie język itd. To świetne ćwiczenia mięśni twarzy – sprzyjają wymowie.

7. Szczeniaczek

Stoisz w szerokim rozkroku, a malec biega na czworakach wokół twoich nóg, wykonując ósemki (i oczywiście - szczekając albo popiskując jak mały piesek).

8. Modelka

Na podłodze rozciągnijcie skakankę lub sznurek (możecie też wykorzystać np. krawędź dywanu). Dziecko idzie (plecy proste, głowa wysoko, krok pełen godności) wzdłuż linii, stawiając stopy na krzyż, niczym modelka na wybiegu.

9. Zabawa z piłką

Malec w pozycji na czworakach uderza piłkę czołem i stara się nią trafić do bramki (można ją wyznaczyć za pomocą kręgli, klocków itd.). Licz, ile bramek tak zdobędzie.

10. Tresowany lew

Trzymasz hula-hoop, a dziecko przez nie przechodzi niczym cyrkowy lew przez płonącą obręcz. Przy każdym kolejnym ćwiczeniu możesz unosić hula-hoop nieco wyżej. Ale lew musi ryczeć! Głośno!

 

Aktywne ćwiczenia i zabawy dla dzieci

Poranne wspólne ćwiczenia w domu dla rodzica i dziecka

Wysiłek z samego rana bywa trudny, ale są ćwiczenia, które nie męczą, a wręcz dodają energii. Taka aktywność tuż po przebudzeniu jest bardzo zdrowa i zapewnia siły do pracy i nauki na cały dzień. Wspólna poranna rozgrzewka zacieśni także więzi rodzinne i wyrobi u najmłodszych nawyk ruszania się już od rana.

Przykładowe ćwiczenia to:

  • skłony (najlepiej na wyprostowanych nogach z prostymi plecami);
  • krążenia: kostek, kolan, bioder, nadgarstków i szyi;
  • przysiady oraz pajacyki.

Wszystko w seriach 10 x 3, z krótką przerwą pomiędzy. Takie ćwiczenia nie powinny zabrać więcej, niż 15-20 minut.

Zabawy na dworze dla dziecka lub całej grupy

Gdy mamy wolne popołudnie lub weekend i dobrą pogodę, grzechem byłoby siedzenie w domu. Jednym ze sposobów czerpania radości ze słonecznego dnia jest wspólna wycieczka rowerowa. Rodzic wraz z dziećmi może wybrać się do parku i tam zorganizować im np. wyścig. Wystarczy wyznaczyć prowizoryczny start oraz metę, następnie ustawić dzieci na początku trasy, a samemu udać się na metę. Dla dodania znamion profesjonalizmu, warto włączyć stoper w telefonie na czas trwania wyścigu. Dzięki takiej aktywności dzieci dobrze się bawiąc nauczą się czym jest rywalizacja.

Jedno dziecko również może korzystać ze świetnej zabawy na dworze. Nawet zwykłe wyjście naszej pociechy na rower czy rolki można urozmaicić na wiele sposobów. Jednym z nich jest zorganizowanie slalomu. Można go stworzyć z rzeczy, które mamy przy sobie tj. butelka wody, plecak czy inna torba. W wersji bardziej profesjonalnej możemy zaopatrzyć się w pachołki. Dla dziecka przejazd po takiej trasie będzie świetnym sposobem na doskonalenie umiejętności utrzymywania równowagi. Taki slalom można także przebiec z dotknięcia ziemi na jego początku i końcu, lub pokonać żabim skokiem. To doskonałe ćwiczenia wspomagające motorykę, refleks i koordynację ruchową.

Zabawa w domu dla całej rodziny

Gdy pogoda nie sprzyja wyjściom, warto zwalczyć wszechogarniające lenistwo i zorganizować zabawę dla całej rodziny łączącą aktywność fizyczną i umysłową. Cała zabawa pod nazwą „Poszukiwacze skarbów” polega na rozwiązywaniu zadań i zagadek, tak by dotrzeć do nagrody. Rysujemy mapę z drogą do skarbu dodając do niej kilka zadań specjalnych, typu: zrób 10 przysiadów, zakręć się 3 razy, podskocz 7 razy itp. W całym domu można także pochować kilka kartek z podpowiedziami takimi jak „sprawdź pod łóżkiem”, „szukaj za kanapą”, „zajrzyj do kuchni” itp. Wówczas mamy pewność, że dziecko odnajdzie skarb, a więc będzie z siebie dumne, a przy okazji się porusza. To co będzie poszukiwaną nagrodą zależy już tylko od wyobraźni organizatorów.

Ćwiczenia dla dziecka na koniec dnia

Po całym męczącym, pełnym ekscytacji dniu warto wykonać kilka ćwiczeń, które pozwolą dziecku się wyciszyć i przygotować do snu. Do takich aktywności należą np. „Opadające liście”. W pozycji stojącej dziecko chwyta stopą leżącą na podłodze chustę, podrzucają ją do góry i obserwuje jej ruch podczas opadania, po czym odtwarza ten ruch własnym ciałem. Warto powtórzyć tę czynność kilka razy.

Wieczornym ćwiczeniem oddechowym, które również relaksuje jest tzw. „Świeczka”. Dzieci dmuchają na wystawiony palec – raz prawej, raz lewej ręki. Można powtórzyć kilka razy. Warto też naśladować odgłosy np: wiatru – www…, szumu liści – szszsz…, warkotu silnika – wrr….., lokomotywy – puf, puf – ogólnie wszystkiego co wam podpowie wyobraźnia.

 

PROCEDURA PROFILAKTYKI ZARAŻEŃ COVID-19

PROCEDURA PROFILAKTYKI ZARAŻEŃ COVID-19 ORAZ POSTĘPOWANIE W RAZIE WYSTĄPIENIA ZAGROŻENIA ZARAŻENIEM WIRUSEM W PRZEDSZKOLU PUBLICZNYM NR 6 „ISKIERKA” W BIENIEWICACH

Rok szkolny 2020/2021 Na podstawie art. 30b ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148, z późn. zm.2), Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19

 

Cel procedury: ustalenie zasad postępowania dotyczących eliminowania ryzyka zarażenia się COVID19 oraz postępowania w razie wystąpienia bezpośredniego zagrożenia zarażeniem wirusem. Przedmiotem niniejszej procedury: jest określenie zasad postępowania i podejmowania działań profilaktycznych. Zakres stosowania dotyczy: rodziców/opiekunów prawnych, dyrektora, nauczycieli, personelu pomocniczego, wychowanków przedszkola.

 

I. DZIAŁANIA PRZEDSZKOLA

1. Przedszkole Publiczne Nr 6 „Iskierka”, ul. Błońska 62 w Bieniewicach czynne jest w godzinach 7.00 – 17.00.

2. Przedszkole na bieżąco monitoruje i stosuje się do wszelkich zaleceń dotyczących procedur związanych z zagrożeniem rozszerzania się wirusa COVID-19 na terenie Polski, wydawanych przez odpowiednie służby i instytucje, w szczególności:

a. Ministerstwo Zdrowia,

b. Główny Inspektorat Sanitarny,

c. Ministerstwo Edukacji Narodowej,

d. Mazowieckie Kuratorium Oświaty,

e. Organu Prowadzącego.

3. Przedszkole zapewnia stały dostęp do niezbędnych środków higieny: dozowniki z płynem antybakteryjnym/antywirusowym przy wejściu do placówki, na terenie placówki, płyny dezynfekujące do czyszczenia powierzchni i sprzętów oraz środki ochrony osobistej dla pracowników.

4. Wszystkie ciągi komunikacyjne są systematycznie dezynfekowane, prace porządkowe są na bieżąco monitorowane przez intendenta przedszkola.

5. Osoby dorosłe przebywające w ciągach komunikacyjnych zobowiązane są nosić maseczki ochronne.

6. Przedszkole wyznacza pomieszczenie (wyposażone m.in. w środki ochrony osobistej i płyn dezynfekujący), w którym będzie można odizolować dziecko przejawiające niepokojące objawy choroby.

7. Wszelkie niepokojące objawy chorobowe powinny być konsultowane z lekarzem, zaleca się pozostawienie dziecka w domu przed ostatecznym zdiagnozowaniem przyczyn choroby i wyleczeniem dziecka.

8. W przypadku stwierdzenia wystąpienia u dziecka choroby zakaźnej rodzice/opiekunowie prawni dziecka zobowiązani są niezwłocznie do poinformowania dyrektora placówki o zachorowaniu dziecka, celem zapobiegania rozprzestrzeniania się choroby oraz podjęcia odpowiednich działań w placówce.

9. W przypadku zaistnienia zagrożenia zakażeniem koronawirusem na terenie przedszkola dyrektor przekazuje w/w informacje do organu prowadzącego oraz do odpowiednich służb.

10. W przedszkolu umieszcza się w łatwo dostępnym miejscu numery telefonów do: organu prowadzącego, kuratora oświaty, stacji sanitarno-epidemiologicznej, służb medycznych.

11. W razie pojawienia się zaleceń odpowiednich służb i instytucji możliwa jest zmiana organizacji pracy przedszkola, w tym ograniczenia liczby zajęć lub całkowite ich zawieszenie.

12. Rodzice/opiekunowie prawni kontaktują się z dyrektorem, nauczycielem, specjalistą telefonicznie lub droga elektroniczną (email przedszkolny, grupowy lub do specjalisty zamieszczony na stronie internetowej przedszkola http://iskierka.blonie.pl )

13. Opłaty za pobyt dziecka w placówce oraz wyżywienie będą regulowane w formie przelewów na przedszkolne konta bankowe (szczegółowe informacje na stronie internetowej przedszkola)

Informacja o wysokości kwoty do zapłaty przekazana będzie do rodzica w formie sms do 5-ego dnia każdego miesiąca, a wpłaty prosimy realizować do 10 dnia każdego miesiąca.

14. Rodzice/ opiekunowie prawni informowani są o procedurze poprzez zamieszczenie jej na stronie internetowej przedszkola, w oświadczeniu wymaganym przez placówkę podpisują fakt zapoznania się  z nią.

15. Każdy rodzic/ opiekun prawny jest zobowiązany przygotować własne dziecko na zmiany w funkcjonowaniu przedszkola wynikające z wprowadzenia powyższej procedury.

16. Zaleca się rodzicom/ opiekunom prawnym na bieżąco śledzenie informacji Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministra Zdrowia, dostępnych na stronach: internetowej stronie przedszkola http://iskierka.blonie.pl/ , www.gis.gov.pl , a także obowiązujących przepisów prawa.

17. Ze względu na aktualną sytuację epidemiologiczną Dyrektor za zgodą organu prowadzącego i po uzyskaniu pozytywnej opinii właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego, może zawiesić zajęcia na czas oznaczony lub wprowadzić inną formę kształcenia na odległość.

 

II. PRZYPROWADZANIE I ODBIERANIE DZIECKA Z PRZEDSZKOLA

1. W przedszkolu wprowadza się dwie strefy:

a. strefa szatni (obszar szatni dla dzieci i rodzica)

b. strefa przedszkolaka ( sale przedszkolne tylko dla dzieci)

 

2. Ogranicza się przebywanie w placówce osób z zewnątrz do niezbędnego minimum z zachowaniem wszelkich środków ostrożności. Osoby wchodzące do przedszkola obowiązkowo dezynfekują ręce płynem umieszczonym w widocznym miejscu przy wejściu do placówki oraz zakrywają usta i nos.

3. Osoby wchodzące do przedszkola poruszają się w strefach wyznaczonych przez dyrektora placówki.

4. Dzieci nie zabierają z domu do przedszkola niepotrzebnych przedmiotów z zewnątrz, napojów czy zabawek.

5. Dzieci do przedszkola są przyprowadzane/odbierane przez osoby zdrowe.

6. Do przedszkola mogą być przyprowadzane tylko i wyłącznie zdrowe dzieci - bez jakichkolwiek objawów chorobowych.

7. Rodzice nie posyłają dziecka do przedszkola, jeżeli w domu przebywa ktoś na kwarantannie lub w izolacji. Wówczas wszyscy domownicy powinni pozostać w domu oraz stosować się do zaleceń służb sanitarnych i lekarza.

8. Rodzic/opiekun prawny przyprowadzający/odbierający dzieci do/z przedszkola wchodzą do szatni, z zachowaniem zasady – 1 rodzic z dzieckiem/dziećmi lub w odstępie od kolejnego rodzica z dzieckiem/dziećmi 1,5 m, przy czym należy rygorystycznie przestrzegać wszelkich środków ostrożności (min. osłona ust i nosa, rękawiczki jednorazowe lub dezynfekcja rąk). W przypadku większej ilości osób oczekujących na wejście do przedszkola, część osób pozostaje na zewnątrz przedszkola w wymaganych odstępach między sobą.

9. Rodzic/opiekun prawny przyprowadzający/odbierający dzieci do/z przedszkola ma obowiązek zachować dystans społeczny w odniesieniu do pracowników placówki jak i innych dzieci i ich rodziców wynoszący min. 1,5 m.

10. Rodzic/ opiekun prawny, w miarę możliwości, w sposób sprawny, nie przedłużając, przygotowuje dziecko do oddania opiekunowi/wychowawcy z placówki.

11. W celu uniknięcia trudnych sytuacji podczas porannego rozstania w szatni rodzic/opiekun prawny bardzo dokładne wyjaśnia dziecku nowe zasady obowiązujące w placówce. Zgodnie bowiem z zaleceniami w zakresie zachowania dystansu społecznego wymagane jest, aby dziecko samodzielnie weszło do sali przedszkolnej.

12. W związku z ograniczeniami lokalowymi i organizacyjnymi dopuszcza się łączenie grup, w szczególności w godz. 7.00-8.00 i 16.00-17.00

13. Dzieci przed wejściem na salę – w obecności rodzica, będą miały wykonany pomiar temperatury.  Gdy pomiar nie będzie przekraczał 37,5 stopni C – dziecko zostaję wpuszczone do grupy przedszkolnej.

14. Na wyposażeniu każdej sali będzie dostępny termometr do wykorzystania w razie potrzeby w ciągu dnia.

15. Rodzic/prawny opiekun przynoszący do przedszkola posiłek dla dziecka wyłącznie ze względu na problemy zdrowotne, omawia indywidualnie z intendentem.

16. Dopuszcza się ze względów zdrowotnych przynoszenie do przedszkola posiłków dla dziecka po wcześniejszym uzgodnieniu z intendent przedszkola.

17. Po południu rodzic/prawny opiekun odbierający dzieci z przedszkola wywołują je przez domofon i oczekuje na dziecko w szatni.

18. Rodzic/prawny opiekun ma obowiązek stosować się do zaleceń procedury oraz do zaleceń pracowników przedszkola.

19. Rodzic/prawny opiekun dzieci chcący porozmawiać z dyrektorem, nauczycielem, specjalistą telefonicznie umawia się na spotkanie lub kontaktują się za pomocą e-maila przedszkolnego, zamieszczonego na stronie internetowej przedszkola: http://iskierka.blonie.pl

 

III. ORGANIZACJA OPIEKI W PLACÓWCE

1. Przedszkole zapewnia dzieciom odpowiednie warunki sanitarne, żywieniowe, opiekuńcze i edukacyjne.

2. Dzieci z grup przebywają w wyznaczonych salach, z zaleceniem ograniczonego przemieszczania się w placówce.

3. Do grupy przyporządkowani są – w miarę możliwości – ci sami opiekunowie.

4. Przestrzeń do wypoczynku, zabawy i zajęć dla dzieci w sali jest zgodna z wytycznymi Głównego Inspektora Sanitarnego.

5. Pracownicy zachowują dystans społeczny między sobą, w każdej przestrzeni, wynoszący minimum 1,5 m.

6. Personel kuchenny nie powinien w sposób bezpośredni kontaktować się z dziećmi oraz z personelem opiekującym się dziećmi.

7. Dyrektor placówki organizuje żywienie dzieci, w tym zobowiązuje dostawców do bezpiecznego dostarczenia towarów oraz do dostarczenia zdrowych produktów żywieniowych.

8. Przy organizacji żywienia w przedszkolu, obok warunków higienicznych wymaganych przepisami prawa, dodatkowo wprowadza się zasady szczególnej ostrożności dotyczące zabezpieczenia epidemicznego pracowników, w miarę możliwości odległość stanowisk pracy, środki ochrony osobistej, płyny dezynfekujące do czyszczenia powierzchni i sprzętów. Zaleca się zwrócenie szczególnej uwagi na utrzymanie wysokiej higieny, mycia i dezynfekcji stanowiska pracy, opakowań produktów, sprzętu kuchennego, naczyń stołowych oraz sztućców.

9. Wydawanie posiłków będzie odbywało się zmianowo wg ustalonego harmonogramu. Naczynia i sztućce będą myte w zmywarce z dodatkiem detergentu, w temperaturze minimum 70 stopni lub będą wyparzane. Wykonywanie tych czynności także będzie miało charakter zmianowy.

 

IV. DZIAŁANIA PRZEDSZKOLA W ZAKRESIE PROFILAKTYKI ZDROWOTNEJ

1. Przedszkole zapewnia warunki do prawidłowego rozwoju fizycznego dzieci. Umożliwia korzystanie z istniejących na terenie placówki, placów zabaw pod nadzorem pracowników przedszkola zmianowo - wg określonego harmonogramu. Sprzęty znajdujące się na placu zabaw będą czyszczone z użyciem detergentu lub dezynfekowane.

2. Dopuszcza się organizowanie spacerów poza teren placówki zgodnie z wytycznymi GIS.

3. W ramach profilaktyki zaleca się systematyczne wietrzenie sal (co najmniej raz na godzinę).

4. Z sali zajęć usuwa się przedmioty i sprzęty, których nie można skutecznie dezynfekować (dywany, pluszaki, poduszki). Zabawki oraz inne wykorzystywane podczas zajęć przybory zaleca się systematycznie dezynfekować.

5. Dzieci w przedszkolu nie myją zębów.

6. Zobowiązuje się nauczycieli do edukacji dzieci w zakresie zasad bezpieczeństwa obowiązujących w placówce, wyjaśnienia, dlaczego zostały wprowadzone.

7. Zaleca się przypomnienie oraz zawarcie nowych umów dotyczących:

a. prawidłowego korzystania z sanitariatów,

b. mycia rąk po skorzystaniu z toalety,

c. mycia rąk przed posiłkami i po posiłkach, oraz po powrocie z zajęć na świeżym powietrzu,

d. prawidłowego zachowania się przy stole,

e. unikania bliskiego kontaktu z innymi dziećmi np.: przytulania,

f. stosowania podstawowych zasad higieny, częstego mycia rąk wodą z mydłem; podkreślenie unikania dotykania oczu, nosa i ust oraz nie podawania ręki na powitanie,

g. prawidłowego zachowania się podczas kichania oraz wycierania nosa,

h. korzystania z dystrybutora wody pod nadzorem nauczyciela.

8. Zaleca się współpracę z rodzicami/opiekunami prawnymi w zakresie higieny dzieci oraz ich zdrowia.

 

V. PROCEDURY POSTĘPOWANIA NA WYPADEK PODEJRZENIA ZAKAŻENIA

1. Podejrzenie zakażenia u dziecka:

a. w przypadku wystąpienia niepokojących objawów infekcji dróg oddechowych u dziecka, w tym w szczególności gorączki, kaszlu jest ono izolowane w pomieszczeniu do tego wyznaczonym,

b. dziecko pozostaje pod opieką wyznaczonego opiekuna/pracownika,

c. niezwłocznie powiadamia się rodziców/opiekunów prawnych o konieczności odebrania dziecka z placówki (rekomendowany własny środek transportu),

d. w przypadku stwierdzenia wystąpienia u dziecka choroby zakaźnej rodzice/opiekunowie prawni dziecka zobowiązani są niezwłocznie do poinformowania dyrektora placówki o zachorowaniu dziecka, celem zapobiegania rozprzestrzeniania się choroby oraz podjęcia odpowiednich działań w placówce.

e. powiadamia się stację sanitarno-epidemiologiczną, organ prowadzący, oraz stosuje się ściśle do wydawanych instrukcji i poleceń,

f. rodzice/opiekunowie prawni wszystkich dzieci obecnych w tym czasie w grupie zostają niezwłocznie powiadomieni o zaistniałej sytuacji w placówce, oraz mają obowiązek stosowania się do zaleceń służb sanitarnych,

g. w placówce przeprowadza się gruntowne sprzątanie, zgodnie z obowiązującymi procedurami oraz dezynfekcję powierzchni dotykowych (klamki, stoły, zabawki, oparcia, itp.).

2. Podejrzenie zakażenia u pracownika:

a. pracownicy zostają poinstruowani, że w przypadku wystąpienia niepokojących objawów choroby zakaźnej pozostają w domu, kontaktują się z lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej, uzyskują poradę oraz informują o jej wynikach dyrektora placówki,

b. w przypadku wystąpienia u pracownika będącego na stanowisku pracy niepokojących objawów infekcji dróg oddechowych, niezwłocznie zostaje on odsunięty od pracy, uzyskuje poradę lekarza podstawowej opieki zdrowotnej oraz informuje o jej wynikach dyrektora placówki,

c. obszar, w którym poruszał się i przebywał pracownik z infekcją dróg oddechowych, bezzwłocznie poddaje się gruntownemu sprzątaniu, zgodnie z procedurami, dezynfekuje się powierzchnie dotykowe oraz stosuje się do indywidualnych zaleceń wydanych przez organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej.

d. w przypadku potwierdzonego zakażenia na terenie placówki powiadamia się stację sanitarno-epidemiologiczną, organ prowadzący, należy stosować się ściśle do zaleceń Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.

e. rodzice/opiekunowie prawni wszystkich dzieci obecnych w tym czasie w grupie, w której przebywał pracownik zostają niezwłocznie powiadomieni o zaistniałej sytuacji w placówce, oraz mają obowiązek stosowania się do zaleceń służb sanitarnych,

f. w dalszej kolejności ustala się listę osób przebywających w tym samym czasie w miejscach, w których przebywała osoba podejrzana o zakażenie i zaleca się, aby zastosowała się do wytycznych GIS, odnoszących się do osób, które miały kontakt z zakażonym,

 

VI. PROCEDURA POSTEPOWANIA NA WYPADEK ZAKAŻENIA KORONAWIRUSEM  

       LUB ZACHOROWANIA NA COVID-19

 

1. Pracownicy, u których wystąpiły niepokojące objawy pozostają w domu i kontaktują się  telefonicznie z lekarzem POZ, w celu uzyskania teleporady medycznej. W przypadku pogorszenia stanu zdrowia dzwonią pod nr 999 lub 112 i informują, że mogą być zarażeni koronawirusem.

2. W przypadku wystąpienia u pracownika będącego na stanowisku pracy niepokojących objawów infekcji dróg oddechowych konieczny jest kontakt z lekarzem POZ w celu uzyskania teleporady medycznej.

3.Obszar, którym poruszał się i przebywał  pracownik poddawany jest gruntownemu sprzątaniu i  dezynfekcji.

4. W przypadku stwierdzenia zakażenia SARS-CoV-2  na terenie przedszkola niezbędny jest kontakt  z państwowym powiatowym inspektorem sanitarnym.

5. Ustalana jest lista osób przebywających w tym samym czasie w placówce, niezbędne jest stosowanie się do wytycznych GIS dostępnych na stronie gov.pl/web/korona wirus/ oraz gis.gov.pl odnoszących się do osób, które miały kontakt z zakażonym.

 

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Za wdrożenie i nadzór nad stosowaniem procedury odpowiada dyrektor przedszkola.

 2. Do przestrzegania postanowień niniejszej procedury zobowiązani są wszyscy pracownicy przedszkola oraz rodzice i dzieci.

 3. Za zapoznanie pracowników i rodziców/opiekunów prawnych wychowanków z niniejszą procedurą odpowiada dyrektor przedszkola.

 

Ważne telefony;

Organ prowadzący Urząd Miejski Błonie- 22 725 30 04

Kuratorium Oświaty w Warszawie-22 551 24 00 przedszkola - wybierz „9” lub  nr wew. 3121

Powiatowa Stacja Epidemiologiczna- (22) 733-73-33

Służby medyczne: 112  , 999

GIS  22 536 13 00

Ministerstwo Zdrowia:  22 250 01 46  E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

Procedura zostaje wprowadzona Zarządzeniem Dyrektora Przedszkola